Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av ojniemin
Har en -91 Audi 100. Lagade bromsarna med en kompis men upptäckte ett märkligt problem efteråt. Vi luftade bromsarna ordentligt. När man har i gång motorn så går bromspedalen nästan helt ner när man trycker hårt. Den stöter som emot men går alltså att trycka ner. När bilen är avslagen så känns bromsen precis som vanligt. Det finns nog med vätska och inga läckage.
Användarvisningsbild
av CarMan
det brukar inte kännas het 100 på dom där bilarna, broms servon är ju hydralisk.

men det kan ju vara så att en kloss siter fast & den böjjer sig när du trampar på bromsen, eller liknande.
av ojniemin
Jag glömde nämna att jag får också en varning att bromsvätskan är slut när jag trampar pedalen helt ner.

Det hände någonting när vi bytte beläggen och oket men vad, det är frågan...
Användarvisningsbild
av CarMan
ojniemin skrev:Jag glömde nämna att jag får också en varning att bromsvätskan är slut när jag trampar pedalen helt ner.

Det hände någonting när vi bytte beläggen och oket men vad, det är frågan...
kolla så alla kolvar rörsig & så att alla klossar går lätt.

jag tippar på att varningen visar at det går år mer bromsvätska i ena kretsen. Deta gör det om det ärvar på nått av bromsoken, eller om det finns luft i systemet, samt om du har ett lekage.

bin bror hade en lika dan fast en 83:a trorja o den var knepig den med.
finns det inget audi form? här kan det vara svårt att hita nån som kan din bil bra.
av ojniemin
Tack för svaret. Jag kollade med audi och det verkar som att detta är ett ganska vanligt fel på just den här modellen. De säger att servon i den här bilen är mycket starkare än vanligt och orsakar problem när huvudcylindern blir gammal.
Bensinpriser v2

Du kan vara lungn, du kan tanka din volvo om 20&ar[…]

Fungerar cigg uttaget 12v? Fungera dimmer reglaget[…]

Haha, vi har olika synsätt märker jag. P[…]

Enligt denna artikel: https://www.volvocars.com[…]