Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej alla duktiga människor,

Jag har helt enkelt bytt min original HU-603 till en annan HU-603. Detta har jag gjort flera gånger på flera olika bilar, men denna gång fungerar inte rattknapparna efter byte.

Någon som har en ide om detta?
På bilarna mellan 00-03 så är de väldigt känsliga för vilket tillverkningsdatum det är på stereon jämfört med org för att rattknappar osv ska funka utan ny laddning av mjukvara hos volvo..

ex. är din bil tillverkad år 01 kan du inte stoppa i en stereo från säg 03. Vet dock inte vart gränsen mellan funka/inte funka är men det finns flera på forumet som säkert har bättre svar på det.
Tette skrev:På bilarna mellan 00-03 så är de väldigt känsliga för vilket tillverkningsdatum det är på stereon jämfört med org för att rattknappar osv ska funka utan ny laddning av mjukvara hos volvo..

ex. är din bil tillverkad år 01 kan du inte stoppa i en stereo från säg 03. Vet dock inte vart gränsen mellan funka/inte funka är men det finns flera på forumet som säkert har bättre svar på det.
Det var något sånt här jag anade. Jag tänkte såklart inte på att jämföra årsmodeller när jag köpte ny stereo, HU-603 som HU-603 tänkte jag.

Låter hur som helst svårt att göra något åt?

Vad jag förstår så ser effektavgi[…]

1. https://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=[…]

Läsbara hjulbultar. Igen

Jag lärde mig efter första gången […]

Samma problem på min Volvo c40. Usel kv[…]