Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Andake84
Tänkte köpa nya fälgar till min Savilegrå V60 Summum.
Inne på köpa Bor fälgen. Tänkte mig då en replica.
Tips på vilken sida man ska köpa dom på och sen någon bra ide om vilka däck som man ska lägga på? Såklart gärna så tyst som det är möjligt...
Användarvisningsbild
av grillchips
Med tanke på att det sitter pirelli-gummi på de begagnade fälgarna så är det nog en riktigt bra deal för att få åka original.
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
Ja, leta åtminstone original (på blocket) först.
Däckmässigt har jag inte alls 100 koll men GoodYear och Nokian ska ha några av de tystaste däcken.
Användarvisningsbild
av grillchips
Massa olika? Det har jag missat! :shock:
Men de med mörka ekrar är snyggast tycker jag, gör att den ljusa spetsen längst ut på varje eker poppar lite.

Edit: Ser nu att chromefälgar.se har glansiga svarta ekrar, det såg inte så läckert ut, kör på original-looken istället med mattsvarta ekrar!
Användarvisningsbild
av fjohan82
Jag tycker att originalfälgarna som har en gråare nyans är snyggare än de svarta. Dock måste man såklart väga in bilmodell och färg på densamma.
Användarvisningsbild
av grillchips
Helt riktigt Johan, efter lite bildgoogling på olika modeller av Bor så är det tydligt att framförallt bilens färg är högst avgörande.

Är det en volvofälg?

Volvo v60 t3

Hej Idag hände någonting riktigt konsti[…]

Är Tesla Y verkligen på 360 l? J[…]

Felkod B5

Hej allihop! Vi var och kollade på en XC60[…]