Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Eurowaggon
Är det någon som prövat den nya S80N med 3,2 litersmotor och AWD?
Lär vara en fantastisk bil och full jämförbart med ex. BMW 525Xi /530Xi!?
Användarvisningsbild
av elmuppo
Eurowaggon skrev:Är det någon som prövat den nya S80N med 3,2 litersmotor och AWD?
Lär vara en fantastisk bil och full jämförbart med ex. BMW 525Xi /530Xi!?
jag har kört den en hel massa och tycker det är en riktigt
trevlig pjäs. Gött Vrid!
Användarvisningsbild
av CarMan
ja den är trevlig. Var det nått specielt du undra över, eller bara enllmänt?
av Volvo nr 17
Volvo 3,2 AWD har ju knappt kommit ut. Jag har försökt hitta någon återförsäljare som har en för provkörning med icke!
av Volvo nr 17
Är 3,2 bättre än 2.5 T???
Användarvisningsbild
av CarMan
Volvo nr 17 skrev:Volvo 3,2 AWD har ju knappt kommit ut. Jag har försökt hitta någon återförsäljare som har en för provkörning med icke!
nä dom flästa demoblemar är väll beställda innan denna modell kom.
Men branx jobbar ju på Volvo (här pratar vi inte om en återförsäljare)

själv jobbar jag "på" en återförsäljare & man provkör ju bilar isamband med leverans service, föratt se till att dom är felfria.
av Volvo nr 17
När jag ändå frågar! Kan man anse att Volvo S80 är lika bra som BMW 5 serie och Audi A6??
Användarvisningsbild
av CarMan
Volvo nr 17 skrev:När jag ändå frågar! Kan man anse att Volvo S80 är lika bra som BMW 5 serie och Audi A6??
jag har inte kört dom där bilarna = kan inte jämföra

det bästa är att provköra själv. o då ska du helst provköra nån da, så du kör bilen dom sträckor du ivanliga fall kör.
att provköra en timma "fullgas" på motorvägen, säger mycket lite om bilen.
av S60AWD2.5T
Volvo nr 17 skrev:När jag ändå frågar! Kan man anse att Volvo S80 är lika bra som BMW 5 serie och Audi A6??
Ja det kan man anse, precis som tvärt om, men tusan vet om inte tyskarna vinner loppet.
Det skall väl vara här i sverige volvon eventuellt kan vinna värdeminskningen.

Men som sagt smaken är väl avgörande....
av Volvo nr 17
Jag har kört S80N med V8 och diesel. Tycker V8 går minst lika bra som som BMW och AUDI.. I alla tester jag läst har alltid tyskarna kommit bättre men detta förstår jag inte. I bland får man intrycket att BMW och AUDI är rena sportbilarna medan Volvo är bara en "traktor". Detta stämmer inte enligt min uppfattning. Av denna anledning litar jag inte på tidningarna Motor och Sport, Teknikens Värld etc. Deras journalister är motsvarar inte en normalbilist . Märkligt att ingen anmärkt på att Tyska bilars datasystem (färddator/navigation etc) alltid är på engelska eller tyska. Aldrig på svenska vilket är konstigt. Till och med Lexus som bara säljs i fåtal ex. har svenska i sin navigator. Därför är det mycket intresant att höra andra än motorjournalister om även 3,2 AWD kan vara något att ha!?

Igår tvärnitade bilen igen pga "ko[…]

Tid för service - volvo s60 2017

Jag förstår det som att serviceindika[…]

Svart skinn. Vit läder blev blått av je[…]

Aldrig något problem med själva bilen m[…]