Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av SundanceKid
Är det ingen av er som gillar R-design på V90?
Själv är jag såld på den i antingen Savile Grey eller Bursting Blue. Vet inte vilken jag ska välja på min T5:a eller D3:a.
Många val.....
av vlakers
Har beställt en Savile grå r-design med 19" o klimatpaket, tonade rutor, voc och apple car. Tycker att r-designen blir riktig snygg :D
av argasnickaren
Jag har själv valt en r-design mycket på grund av att jag var fruktansvärt nöjd med stolarna i min v70 r-design som jag hade 2011-2012,
En sak som skiljer en inscription från r-designen är ju att på inscription stolen inte har dynförlängningen som standard, jag som är lång får ju en manuell dynförlängning som standard i min bil
av SundanceKid
Vad är det man missar när man väljer R istället för inscription?

Det enda som jag ser att jag vill ha är framstolar med minne.

Skickat från min LG-D802 via Tapatalk
av filippb
Tycker att R-design i bursting blue och 20" fälgar är verkligen snygg, mycket tack vare färgen. Tyvärr gör paketet, färgen och fälgar tillsammans att priset blir för högt för min plånbok som privatperson.

Hade det varit möjligt så hade jag tagit bursting blue till momentum med style kit istället, gillar standardfronten bättre än r-design.

Gillar verkligen färgen, kommer nog att vara lite avis när man får möta en på vägen men då var det det här med leveranstid, totalt hade man fått vänta i 9 månader och det känns bara för segt...
av Gorban
I dag körde jag bredvid en svart V90 D4 R-design på E6:an mellan Mölndal och Kungsbacka. Det måste ha varit en testbil för ingen kund har väl fått sin R-design ännu?

R-design gör sig inte så bra i svart tycker jag. Det blir för lite kontrast mellan den svarta grillen och resten av bilen. Jag tyckte även att de silverfärgade backspeglarna såg märkligt ut på en svart bil. Med bursting blue blir det en helt annan sak tycker jag. I övrigt var bilen vansinnigt snygg och jag har tidigare haft lite reservationer för bakänden men det har jag inte längre. Jag har suttit i och sett V90 i hallen men det här var den första jag kunde studera ordentligt i trafik.

Personligen föredrar jag Inscription med lite fler kromdetaljer, speciellt på en svart bil där det blir en fin kontrast. Kolla in den här fina filmen med en svart S90 T5 Inscription filmad med drönare:

Brandsläckare i V90?

Vill minnas att Volvo har erbjudit sådan eft[…]

Jo, 18” har ET 55. Det har även 19&rdqu[…]

Motorvärmare 850

Beställde nyss slangvärmaren RE480 och m[…]

Prestige Performance

Samma "kines grejer" alla andra krä[…]