Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Nu har jag inte gjort ett inlägg på för länge så nu har jag för många frågor...
------------
1. Någon som kan förklara hur jag tar ner bakre stötfångaren på en s80 -99 ?
tänkte sätta i eftermarknads backsensorer och på v70n är det utmärkt från fabrik var dom ska sitta, någon som vet om det gäller detsamma på gamla s80 ?
-------------
2. Och vet någon om det finns funktionsadderare till gamla S80 och var jag isåfall kan hitta det ? jag hittar bara från -04 och nyare :(
-------------
3. Vet inte vad dom heter, men är det någon som vet om det finns vitt glas till dörrsidorna istället för rött ? alltså lampan som typ varnar andra om att en dörr är öppen som sitter bakpå varje dörr ?
--------------
4. Och min sista fråga, jag tänkte byta till led i markbelysningen (under backspeglarna) men hur får jag loss glaset och ur lampan ? kan man ta det underifrån eller ska jag loss med kåpan och ta det den vägen ? Är det T10 lampor där ?
--------------
Tack på förhand !! :)
LeeBlokker skrev: ------------
1. Någon som kan förklara hur jag tar ner bakre stötfångaren på en s80 -99 ?
tänkte sätta i eftermarknads backsensorer och på v70n är det utmärkt från fabrik var dom ska sitta, någon som vet om det gäller detsamma på gamla s80 ?
--------------
Tack på förhand !! :)
Ja det är markerat, allt detta finns med att tillgå på Volvos sida, så även hur man tar bort stötfångaren samt att man kan/bör förborra med ett 3mm borr

http://accessories.volvocars.com/sv-se

- Välj din bil
- Tjänster (uppe till vänster)
- Monteringsanvisningar
- Klicka på förstoringsglaset till höger om "Sök monteringsanvisningar"
- Skrolla ner till något som passar eller beta av en efter en, man kan
annars istället för förra punkten skriva t.ex. "Backvarninssysten"

Själv har jag biltemas parkeringssensorer, fungerar kanonbra, läste omkring 2010 att de är hållbara från andra här samt på andra forum. Hade de på förra bilen och monterade en ny sats på nuvarande direkt vid inköp 2013 och lackerade i bilens färg, ser helt original ut med ;) Har de inställda på den kortaste mätningen vilket fungerar mycket bra för mig. Har satt två lager svart silvertejp över summern (pip-ljudet) för att få en bra volym med
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-t ... 000031011/
Läsbara hjulbultar. Igen

Med förbikopplad tryckregulator på komp[…]

De som då måste ladda, får ta e[…]

Samma problem på min Volvo c40. Usel kv[…]

Det finns bra instruktionsfilmer på youtube […]