Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej

Min v70 2009 18 000 mil har en aggregatrem som låter illa. Jag tog den till verkstaden som sa att servopumpen behövde bytas. De gjorde det och bytte också servooljan som var smutsig. Aggregatremmen låter fortfarande illa men kanske lite mindre än tidigare. Jag har kört cirka tre mil.

Är det något annat som är felet eller tar det ett tag innan servosystemet är "inkört" och ljudet därmed kommer upphöra om ett tag?

Mvh

Peter
Jag hade oljud från remmen framförallt vid kallstarter förra året.
Min servicetekniker hade svårt att hitta felet, men efter idogt letande med stetoskop kom vi fram till att ena remskivan började bli dålig.
Bytte remskivan och rem, sedan har det varit tyst.
Det finns en rem som heter Gator från Goodyear som garanterat går tyst, om det nu inte är något annat fel som gnisslar.

Jag hade problem på min Cheva pickis, ingen Volvo men ändå, hade bytt rem gjort rent remskivor kollat lager inget hjälpte, remuslingen skrek, tills jag bytte till Gator. Har varit knäppt tyst nu i över 2 år.

Gator ser lite annorlunda ut på ribborna mot andra remmar.

BMW 550 xD ... 4.4 sek 0-100 och kan toppa 300 k[…]

Det har väldigt stor betydelse om det är[…]

Selekt garantin gäller ej hyrbil

Hej allihopa, Jag ska köpa en Volvo xc40 mil[…]

Batteri som är på upphällningen ka[…]