Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MarklarsA
Hej på er!

Har genom mitt företag chansen ta ut en tjänstebil. Kravet är 120gram co2, 7,5 basbelopp. Vi är fem i familjen, barnen är 4,5 och 9 år.
Idag har vi en VW sharan, vilket vi är nöjda med. Men vi ska byta den mot en andra bil till den jag ska ta ut i tjänst. Vår fundering är om vi kommer att kunna få plats utan att sitta som i en sillburk i ev valet på Volvo v90?

Har fått offert på en Volvo v90 d3 business, med lite extra utrustning.

Tack för svar och kommentarer.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av Derank
Får plats gör ni men hade jag 3 kids hade jag behålla sharanen
av MarklarsA
Sharanen måste bort(1,4tsi) har även sneglat på en touran, men är bra sugen på en v90, men här i landsbygden är det inte visning på nån v90 förens v35

Användarvisningsbild
av Perra83
Brorsan vill ha Volvo men fick inte plats i V70 med sina tre kids i bredd. Det blev en sjusitsig Renault..... han vill fortfarande ha Volvo och kanske att 90 serien är bredare.
Två veckor måste du kunna vänta så du får prova ordentligt.
av refbob
Tag en tur dit det finns en bil och tag med stolarna (och barnen) och prova! Sharanen har en helt annan plats i baksätet jämfört med Volvo. Var min starkaste motkandidat vid bilvalet. MEN vi valde Volvo för vi har Ett barn. Volvon är trängre i Kupén men en trevligare bil. Tyvärr får man lov att välja här.... Jag tror inte den nya designade V90 ändrar på dessa drag. Snarare tvärt om. Sharanen har nu äntligen kommit med 4-hjulsdrift och automat. Vore den bara lite mindre bullrig så...
av MarklarsA
Tack för era svar! Får nog ta mitt lilla lugna och vänta eller om vi kommer förbi någon firma som har en hemma. Sharan 4motion DSG är en riktigt trevlig bil skulle jag tro, men den har för höga utsläpp till de krav vi har:(

av Pekå
Ni lär säkert bli nöjda med V90 på flera sätt.Men åker ni mycket långtur så tänk på mittplatsen bak.Den är inte den bekvämaste. Någon måste offra sig.."Fakirplatsen" Annars tror jag att den kommer att fungera utmärkt.
av MarklarsA
Jag tänkte kanske att vår minsta med framåtvänd bältesstol kunde sitta i mitten. Kanske passar han att ha fötterna på kardantunneln?! bilen i sig tror jag det inte är fel på alls...

Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
Ja fy f*n, det där är tidernas kardantunnel!
Byta torkarblad själv?

Bosch blir bra men mät dina befintliga s&arin[…]

Vi som beställt nya XC60

Ja, monterades av Volvo innan bilen överl&aum[…]

Ser ut som att det saknas packbox här d&ari[…]

Volvo V70 årmodell 2000

Det är nog inte helt omöjligt att Volvo […]