Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Bilnörden
Det kommer nog o bli det, kanske går och uppdatera trm till samma som är till my13 och senare. Någon annan vet ganska säkert bättre. Men din bil kommer inte gilla det iaf, sol den är nu. Förstod inte hur du menade med adaptern, men jag har 13 poligt på bilen och fick med adapter för 7 poligt. Har Volvo orginaldrag.
Användarvisningsbild
av ER
TRM kommer inte fatta detta så antingen byter du till MY13+ TRM då det inte går att uppdatera äldre så dom fattar. Inte billigast men bästa lösningen.
Alt, chansar på "canbusadapter" 13pol, på bil till 7pol på utgången typ denna om du inte gör det enda rätta och byter rubbet till 13-pol. på släpet när du ändå håller på och utökar med backljus på den, http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Lasta ... 000035485/
Vet inte hur det fungerar med "canbusadapter" då jag bytte till smart TRM och uppgraderade till 13-pol istället för hålla på och kladda med adaptrar som med tiden blir felkälla och jag har inte mycket tillövers för 7-pol kontakterna idag.

I "bästa fall" kommer det bara vara blinkers som påverkas av strömförbrukningsfelet och resten fungerar normalt eller fungerar lagligt.
Turbomätare 940

Det är snarare 1 bar turbomätaren g&arin[…]

BMW 550 xD ... 4.4 sek 0-100 och kan toppa 300 k[…]

Det har väldigt stor betydelse om det är[…]

Selekt garantin gäller ej hyrbil

Hej allihopa, Jag ska köpa en Volvo xc40 mil[…]