Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!

Dags för nästa bilrelaterad ångest, kul med bilar!

Läs mer om första haveriet pga av spridarkärlek här: http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... &sk=t&sd=a

Varit ute och semesterbilat idag med familjen, kommer hem för en stund sedan, precis kört upp till våning fyra i parkeringshuset och rullar in på parkeringsplatsen. Trycker ner kopplingen och häpnar av bilens tomgång som pendlar mellan 500 varv upp till 1500 varv. Vid varje nervarv till 500 så skramlar/rasslar/frustar bilen till, vilket slutar när bilen varvar upp. Så håller det på några gånger tills jag stänger av bilen och tröstar mig själv med att jag har ett års garanti kvar (Maxitrygg). Startar bilen därefter vilken går igång med stabil tomgång, men vågar man köra med den?

Någon som har varit med om detta och kan ge en förklaring? Skall ringa Volvo imorgon och kolla och vill ha lite med mig i samtalet.

Tack på förhand! Körd uteslutande på bensin sen förra incidenten.

T4f som rullat 6100 mil.
Hade samma fenomen på min T4F -12a, jojjande tomgång ibland då man tryckte ner kopplingen, men det stannade aldrig men kunde hosta liet och ha sig, startade man om bilen var det ok igen, orkade aldrig bry mig då jag hade så mycket andra fel på den så den byttes bort till slut. Hade gått runt 6000mil den med.
Turbomätare 940

Det är snarare 1 bar turbomätaren g&arin[…]

BMW 550 xD ... 4.4 sek 0-100 och kan toppa 300 k[…]

Det har väldigt stor betydelse om det är[…]

Selekt garantin gäller ej hyrbil

Hej allihopa, Jag ska köpa en Volvo xc40 mil[…]