Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Joato1
Tja!

Har skaffat mig min drömbil från när jag var 15 år, en Volvo 944 bf230lt ;-) Hittade en fd polisbil som endast gått 17000 mil och 3 ägare.
Har satt på en wastegate som laddar 0,8, sportfilter, större insug i luftburken, vita blinkers och eiker 17" fälgar. Planerar även ett nytt avgas också.

Men efter byte av bromsbelägg och skivor fram så har vibrationer i framvagnen uppstått. Dels i ca 60-80 km/h men ffa när jag bromsar. Bilen drar lite åt höger samt är lite spårig. När jag besiktiga den så klagade de på att bromsen ligger lätt på på höger fram. Jag tror att det har och göra med bromsarna men även att det behövs en hjulinställning och kanske tom en kontroll av balanseringen av hjulen.

Vad tror ni?

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Felaktiga skivor och kanske dåliga bromsok. Kan även bero på att skivorna monterats på ett bristfälligt sätt t.ex att du inte rengjort navytan som ligger an mot bromsskivan. Gjorde du förresten rent i oken innan du satte dit nya belägg?

Mvh GK
av Joato1
Tack för svar!
Jag fick inte loss glidbulten på oken så jag fick lämna in bilen på verkstad så fick dem byta allt. Men jag tänker också att det är ngt med oken eftersom ena hjulet inte rullar helt fritt men hur kan de skapa vibrationerna undrar jag.

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Hämtat den från verkstaden där den[…]

Timbro vill en massa saker. Det betyder sälla[…]

Kylvätsketemperaturen är av intresse f&[…]

Ljud vid kallstart

Vet någon om detta stag/turbo åtgä[…]