Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av einareir
Jag har problem med fönster hissarna på min V70 MY12. Dom har helt plötsligt sluttat att funka automatiskt. Funkar bara manuellt med att hålla knapparna upp/nere. Är någon som har haft liknande problem eller vet va de kan vara för problem?
Användarvisningsbild
av RichardCardell
Hade det på min när jag köpte den också, men efter att kört rutorna ner i botten och upp igen funkar automatiken. Märkligt men kanske värt att testa :)

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av Micce1980
Kanske är så de "nollställs", annars prova att hissa upp rutan och håll kvar knappen i uppläget 5-10 sekunder så bör de "nollställas"
Användarvisningsbild
av snepo
Micce1980 skrev:Kanske är så de "nollställs", annars prova att hissa upp rutan och håll kvar knappen i uppläget 5-10 sekunder så bör de "nollställas"
Ja det funkade på min S80,efter att batteriet varit dött.
Användarvisningsbild
av apersson850
Korrekt procedur för att kalibrera den automatiska upphissningen är att hissa upp manuellt hela vägen, släppa knappen och sen lyfta knappen en gång till, i typ en halv eller hel sekund. Sen är det färdigt. Om bilen varit strömlös måste den här proceduren göras om för att auto-upp ska fungera. Ibland behöver man göra den när bilens programvara uppdaterats på service också.

Det här finns beskrivet i bruksanvisningen till bilen.
av einareir
Tack så mycket för hjälpen, allt funkar nu som er ska :)

Om du inte gjort det ännu, ta loss den klena […]

@UnleashFusion , OKey tackar då vet jag lit[…]

Men jag kör Volvo 745 GLT 16V 1989 års[…]

Hejsan. Nu har jag fått ett halvtråkig[…]