- lör 25 jun 2016, 23:39
#1088605
Har köpt en 945 ftt -98 utan motor och låda.
Nu har jag köpt en låda och motor till bilen från samma årsmodell.
Mitt problem är att jag
1 inte plockat isär bilen själv och därför inte sett hur allt har varit kopplat från början.
2. När jag satt i motorn så får jag vaccumslangar över ?:-/
Från luftrenaren så går det 2 smala gummislangar som verkar ska anslutas vid turbon, men inga anslutningar finns lediga där.
Har även en blank hård plastslang med en 90 graders gummivinkel uppe vid torpedväggen som saknar plats på motorn.
På insuget finns 4 anslutningar för vaccum.
1 går till turbon
2 går till vevhusventilationen, som sticker upp vid 4ans insprutare.
3 går till förgrening på torpedvägg
4 går till hård svart plastslang torpedvägg med gummimuff
Finns någon beskrivning på vaccumslangarna?
Kan det vara en annan turbo med färre anslutningar för vaccumslangar?
Har även AC som ställer till det med vaccum.
Nu har jag köpt en låda och motor till bilen från samma årsmodell.
Mitt problem är att jag
1 inte plockat isär bilen själv och därför inte sett hur allt har varit kopplat från början.
2. När jag satt i motorn så får jag vaccumslangar över ?:-/
Från luftrenaren så går det 2 smala gummislangar som verkar ska anslutas vid turbon, men inga anslutningar finns lediga där.
Har även en blank hård plastslang med en 90 graders gummivinkel uppe vid torpedväggen som saknar plats på motorn.
På insuget finns 4 anslutningar för vaccum.
1 går till turbon
2 går till vevhusventilationen, som sticker upp vid 4ans insprutare.
3 går till förgrening på torpedvägg
4 går till hård svart plastslang torpedvägg med gummimuff
Finns någon beskrivning på vaccumslangarna?
Kan det vara en annan turbo med färre anslutningar för vaccumslangar?
Har även AC som ställer till det med vaccum.