- tor 23 jun 2016, 12:37
#1088105
Hej!
Från det ena problemet till nästa!
Jag har påbörjat jobbet: underhåll/renovering av bromsar bak på min 940. Slangar, ok skivor, belägg, handbromsbackar samt BROMSSKÖLDAR.
Jag har i stort sett inga sköldar kvar alls, å på grund av väldigt slitna, skeva, fastrostade bromsdetaljer så vill jag göra jobbet inifrån och ut för att det förhoppningsvis ska hålla länge. Jag åker mycket med min bil å den har verkligen förtjänat denna service!
För att kunna byta bromssköldarna måste drivaxlarna demonteras, Haynes förklarar väll på ett någorlunda bra sätt men är inte helt nöjd. Därför vill jag att ni slänger in alla åsikter och tips och trix ni kan!
Vad åtgår, bra att tänka på, kan man återmontera "fel", ska fettätningar, packboxar bytas/fettas in, hur gör man överlag??
Jag har som sagt en 940 årsmodell 1994 med den "stela axeln" alltså inte multilink.
Från det ena problemet till nästa!
Jag har påbörjat jobbet: underhåll/renovering av bromsar bak på min 940. Slangar, ok skivor, belägg, handbromsbackar samt BROMSSKÖLDAR.
Jag har i stort sett inga sköldar kvar alls, å på grund av väldigt slitna, skeva, fastrostade bromsdetaljer så vill jag göra jobbet inifrån och ut för att det förhoppningsvis ska hålla länge. Jag åker mycket med min bil å den har verkligen förtjänat denna service!
För att kunna byta bromssköldarna måste drivaxlarna demonteras, Haynes förklarar väll på ett någorlunda bra sätt men är inte helt nöjd. Därför vill jag att ni slänger in alla åsikter och tips och trix ni kan!
Vad åtgår, bra att tänka på, kan man återmontera "fel", ska fettätningar, packboxar bytas/fettas in, hur gör man överlag??
Jag har som sagt en 940 årsmodell 1994 med den "stela axeln" alltså inte multilink.