Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Skulle köra vänster i en korsning idag och gasade på snabbt med pedalen halvvägs nertryckt upp till ca 55 km/h när jag släppte gasen då fortsatte den raskt öka upp farten till ungefär 65-70 då börja ja bli lite orolig och bromsade sådan tur var funkade det. Har haft lite skumma fel på bilen och det har blivit en del reprationer i år. Men hade den på service i förra veckan och då var det inga anmärkningar eller felmeddelanden. Gps:en har blivit konstig efter senaste service då man inte kommer åt i alla menyerna på den. Sen så spökar chassiet i bilen också men bara ibland, annars fungerar det utmärkt. Men där finns inga felkoder eller felmeddelanden.
Ingen adaptiv farthållare igång det gäller s80 2008. Har haft b.la driftstopp med kortslutning i batteriet, de bytte batteri men de blev driftstopp igen med alla möjliga felmeddelanden så de fick testa att byta generatorn. Styrenhet till parkeringsbroms och parkrringsensor har också blivit utbytta. Igår kväll börja den varna för glödlampsfel släp stoppljus & glödlampsfel släpets blinker & blinkers blinkade väldigt fort men det försvann sedan när man startade om bilen. Har aldrig kört med något släp efter den bilen.

Skickat från min SM-G850F via Tapatalk
Jag fick ju för en tag sedan ungefär ett halvdussin till synes helt orelaterade fel i min bil. Visade sig vara en sladd som gnagts av mot en vass plastkant. Det de olika funktionerna hade gemensamt var att spänningsmatningen kom via samma sladd.

@Soffantjejen , All garanti är ju fritt att[…]

Turbomätare 940

Det är snarare 1 bar turbomätaren g&arin[…]

BMW 550 xD ... 4.4 sek 0-100 och kan toppa 300 k[…]

Det har väldigt stor betydelse om det är[…]