Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av steinhugo
PRØVER IGJEN!
Har nettopp kjøpt meg ny xc70, 2003 modell diesel.
Når jeg kjører så kan det begynne å blinke i dashbordet. Alt av Lys, turteller, speedometer, temperaturmåler og alt blinker å blir mørkt et tiendedelssekund før det kommer tilbake igjen. Skjønner ingenting! Jeg kan godt kjøre i timesvis uten at det skjer men så kommer det plutselig tilbake.
Fremprovoseres ikke av humpete veier ol. Har byttet rele og sjekket at alt av kabler å koblinger er hel. Er heller ingen feilmelding lagret noen plasser. Begynner å lure på om det kan være selve DIM som er feil på....
Noen som har erfaring med dette problemet og om noen har erfaring med bytte av DIM??? Mitt lokale verksted skjønner heller ikke noe.
Er så frustrert da dette er "ny" bil for meg og tidligere selger ikke er imøtekommende på noen måter.
Vær så snill å skriv svar hvis du/dere har vært borti lignende da dette ødelegger nattesøvnen min...
av Andreas7777
Låter som det klassiska felet med kombinstrumentet som beror på gamla/dåliga lödningar på instrumentets kretskort. Symptomen kan vara det du beskriver.

Jag provade själv att byta till ett annat från skroten (har en XC70 2003) men det funkade inte, de måste programmeras in. Du kan även ta ut instrumentet lätt själv och skicka iväg det för reparation, man löder då om allt på kortet.
Vårda v90 2025

Sådana skador är vanligt förekomma[…]

Optimering

har labbat med boxar förr i tiden och kan s&a[…]

Byte kylare S60 2.4T automat

Hej! Jag och sonen håller på att byta […]

Samma här dessutom dubbelskrock när det […]