Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag har idagarna köpt en V70 2,4 (140hk) årsmodell 2000, och nu när jag börjat använda bilen ( den har stått i nåt år) börjar motorlampa lysa efter nån mils körning, och ibland tjuvstannar den vid lågt varvtal. Nån gång har den gått lite ryckigt ! Jobbar med ett helt annat bilmärke, och då våra bilar beter sig så, brukar det vara problem med antingen kamaxelgivare eller vevaxelgivare. Jag kan inte hitta att denna bil har sån monterad! Ska till en kompis
i veckan för att läsa felminnet ! Men ändå tacksam för tips !

Mvh Thomas
Det första jag tänker på är att packningarna vid insuget eller grenröret har gett sig då bilen har stått en längre tid. Men det första du ska göra är att läsa ut felkoder vilket du även skrev att du skulle göra.

Kamaxelgivare och vevaxelgivare sitter det på dessa också :) Bilen brukar vara svårstartad om kamaxelgivaren felar, skulle det vara vevaxelgivaren så startar dom inte alls.
Skulle först satsa på att se över samtliga luft/vakumslangar, går snabbt och kanske hittar en med en spricka i. Läser du ändå ut felkoder kan de ev. säga spjällhus mm

Kullagret där rattaxeln går in i styr[…]

Är väl ingen adaptiv farthållare[…]

Välkommen ut i trafiken

Jag har kvar ett nytt expansionskärl, som &[…]

installera dragkrok

ok! Vilka funktioner får man med volvo orgin[…]