Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Patnor
Tjena. Har ett litet problem. Har en v70 år 99 för några dar sen så skulle jag starta bilen den starta till en halv sek typ sen bara dog. Sen dess vill den inte mer, kan gnugga hur länge som helst utan att den vill starta. Esp lampan börja lysa men får inte upp nå fel kod när jag fel söker. Trodde först att kamremmen hade kuggat över med den är hel och hur fin som helst. Bränsle pumpen låter bra när tändningen startar. Finns det 2 bränsle pumpar på den här moddelen isåfall vart sitter den? Va kan felet vara
av Patnor
Ja gnista finns. Men tändstiften var torr. De är eet jag tycker är konstigt att bränsle pumpen funkar men får inte in nått i motorn. Där för jag undra om det finns en till bränslepump längre fram
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Patnor skrev:Ja gnista finns. Men tändstiften var torr. De är eet jag tycker är konstigt att bränsle pumpen funkar men får inte in nått i motorn. Där för jag undra om det finns en till bränslepump längre fram
Nej endast en bränslepump i tanken som trycker fram bränslet till spridarbryggan.
av Kena
Låter som att antennringen vid tändningslåset och chipet i nyckeln inte har kontakt med varandra. Då beter de sej så men dock vet jag inte om det ger felkod eller inte. Testa med en annan nyckel.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
När det är antennringen så brukar bilen iaf hosta igång någon sekund med hjälp av det föruppbyggda trycket i fuelrailen(därav min undran ovan). Men om stiften fortfarande är krut torra och bilen inte ens försöker hosta igång så är felet troligtvis inte immon.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Kolla över säkringar till bränslepumpen samt bränsle reläet om du inte hör att pumpen går. Du kan även vrida på och av tändningen några gånger och sen kan du trycka på ventilen på fuelrailen det ska då spruta till med bensin, akta ögonen.
Användarvisningsbild
av lycken74
Ta av minuspolen på batteriet i några sekunder sätt tillbaka och testa med att starta sen.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
start o stop

Går det att stänga av start o stop

Eller det kanske är led, osäker!

Justera dimljus V90-18

Hej, Fick nedslag på besiktningen att v&aum[…]

Välkommen ut i trafiken

Lätt att se fel, är ju ingen skillnad f&[…]