Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Schmoyoho
#1082934
Hej,

Besiktade pääärlan för någon dag sedan. Fick inte det blanka papper jag faktiskt förväntade mig utan ett antal fel. Det mesta löser jag nog själv (tänkte beställa från skandix, ifall någon har något att säga om det? är det tysklands skruvat.se? bu eller bä?) men vad jag funderar på är krängningshämmarstagen. Besiktningskillen pekade bara på stagen och visade att de glappar ganska ordentligt.

Till saken hör att jag fick en bra att veta på förra besiktningen i november på någonting med främre krängningshämmaren. Jag har även haft lite småskojig styrning där bilen ibland kan dra jättemycket åt höger för att efter lite rattande åt vänster gå antingen spikrakt eller lika mycket åt vänster. Har det med krängningshämmaren att göra? Eller är det något annat man ska byta för att bli av med det problemet?

Är mest bekymrad över om jag sliter ut de nya stagen på nytt, bryr mig mindre om bilen drar åt sidan eller inte. Det är enormt svårt att få tag på delar till 300-serien. Ingen är gemensamt med andra modeller och alla reservdelar har utgått. Bromsbeläggen är slut och inte ens de går att köpa hos volvo.
Senast redigerad av 2 Schmoyoho, redigerad totalt 0 gång.
av Schmoyoho
#1082972
Har kollat på protokollen nu och så här står det:

November 2015: Bra att veta: Krängningshämmare, stag, fram, båda sidor, fastsättning glapp
Juni 2016: Fordonet har följande fel: Krängningshämmare (5.3.1), fram, båda sidor, fastsättning glapp

På besiktningen pekade killen bara på stagen och sa att de var kassa men ordet "stag" är borta från anmärkningen. Antar det bara är stagen då. Är det stagens fel att bilen dragit åt olika håll tror ni eller...?

Nya BE (efter 19 februari 2013) har en begrän[…]

Tack för feedback 👌

Kineserna är ju glada för att ha ett ext[…]

Jo men hur får man bort denna klädsel[…]