Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av tompa123456
Hej!
Har en 09 och har redan en aux ingång i mittkonsolen mellan stolarna men brevid så ska det finnas ett uttag för USB, men jag har inget utan där sitter bara en plastskiva/plugg. Är detta något som man kan koppla in efteråt nu? Och om någon vet hur mycket det skulle kosta?

Tack!
Användarvisningsbild
av ER
Det går att montera USB i efterhand då det finns att köpa delat till det samt mjukvara finns att ladda om bilen inte har det.
av Schmoyoho
På de tidigaste årsmodellerna bl.a min bil drar man in sladdar som ligger löst i armstödet. Senare, kanske brytet var just kring MY09, sitter USB-porten monterad som aux-kontakten och är gemensam för USB/iPod medan t.ex min bil behövde en extra iPod-sladd. Om du har någon plastdummy bredvid aux:en är det nog bara att skaffa kablaget (inte allt för klurigt att montera själv) och låta en verkstad ladda mjukvaran.
av solf
jeg har V70 MY 2009 - kablaget er fördraget i systemet. Hvis jeg kjøper USB-kontakten så trenger jeg primært kun denne til å lade min blåtannsenhet fra SonyEricsson. Frågan er om det kommer strøm frem til USB-enheten uten å tvinges ladda software fra Volvo?
av Schmoyoho
Ptja, testa? Jag hittade "Panel AUX/USB" i VIDA, artikelnummer 1303579. Googlade det och panelen verkar kosta hela rimliga $6. Hade nog dubbelkollat med en ÅF att det är rätt del innan jag lovar något men om så är fallet så varför inte testa?
av Schmoyoho
Har hört att vissa behövt ladda mjukvara "ITP remove" men det tror jag bara gäller om man köpt begade styrenheter. Jag köpte min på skroten och enligt han som laddade mjukvaran behövdes ingen ITP remove utan den svalde iPod-mjukvaran utan knussel.

Fel version av mjukvaran? Har du en lös styrenhet någonstans, kanske bara är för t.ex USB men mjukvara för iPod laddades eller vice versa? Eller är styrenheten fabriksmonterad? Antar det inte går att klicka i en mjukvara för fel årsmodell utan att VIDA protesterar?

Såg på ett annat forum att någon[…]

Löste sig med kardanen och jag har byggt mig […]

Xenon D3S

Jag har haft dessa i min V60 i 4 år nu, j[…]

Ur torpedväggen (eller brandväggen?) g&[…]