Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1081223
benka1 skrev:Som rubriken lyder-gasar jag strax under halvgas så drar den fint på alla växlar men lägger jag i femte växeln o trycker plattan så orkar inte motorn alls oavsett varvtal någon som varit med om det?
Bara 1:a o andra växeln den drar på full gas :???: Inga felkoder som jag kan se med min billiga Obd-2 mätare.
#1081544
Ska kolla en sak,slangen gick ju av till tomgångsmotorn då jag rev växellådan i fjol o fixa den fast kanske intercoolern fick sig en kyss oxå läcker den blir det det nog inge laddtryck från turbon,återkommer med info..
Ps: har ingen tomgång ännu slö som attan fast det beror på att jag lagt ner timmar på denna bil o jag cyklar heller mtb än jävlas
biljävlar :D
#1081807
benka1 skrev:Ska kolla en sak,slangen gick ju av till tomgångsmotorn då jag rev växellådan i fjol o fixa den fast kanske intercoolern fick sig en kyss oxå läcker den blir det det nog inge laddtryck från turbon,återkommer med info..
Ps: har ingen tomgång ännu slö som attan fast det beror på att jag lagt ner timmar på denna bil o jag cyklar heller mtb än jävlas
biljävlar :D

skaffa en V70N gubb bil så kör du som en kung på vägen när din projekt bil står o dammar o väntar på reparation ;)
#1081832
IndustriDiamant skrev:
benka1 skrev:Ska kolla en sak,slangen gick ju av till tomgångsmotorn då jag rev växellådan i fjol o fixa den fast kanske intercoolern fick sig en kyss oxå läcker den blir det det nog inge laddtryck från turbon,återkommer med info..
Ps: har ingen tomgång ännu slö som attan fast det beror på att jag lagt ner timmar på denna bil o jag cyklar heller mtb än jävlas
biljävlar :D

skaffa en V70N gubb bil så kör du som en kung på vägen när din projekt bil står o dammar o väntar på reparation ;)
cyklar istället :-)
#1081833
benka1 skrev:
IndustriDiamant skrev:
benka1 skrev:Ska kolla en sak,slangen gick ju av till tomgångsmotorn då jag rev växellådan i fjol o fixa den fast kanske intercoolern fick sig en kyss oxå läcker den blir det det nog inge laddtryck från turbon,återkommer med info..
Ps: har ingen tomgång ännu slö som attan fast det beror på att jag lagt ner timmar på denna bil o jag cyklar heller mtb än jävlas
biljävlar :D

skaffa en V70N gubb bil så kör du som en kung på vägen när din projekt bil står o dammar o väntar på reparation ;)
cyklar istället shimano xtr jävlas aldrig :-)
Service

Vet brorsan skulle ha storservice på sin XC6[…]

Felkodsläsare vida

Enheten du söker kallas DICE och finns p&arin[…]

Lägg gärna ut en bild från samma v[…]

Vi som beställt EX90

Vilka konkurrenter är det? Som jag ser de[…]