Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Takido
Hej

Sitter och funderar hur man ska välja samt spesca en ny tjänstebil. Bilen kommer att vara andra bil men kanske rulla ca 2 500 mil.
Delbart drag kommer vara med på bilen. Daglig körning till jobbet är ca 2 mil enkel väg.

Har funderat på en V40CC med D3 men kanske klarar man sig med D2 och vanlig V40?
Så bra bil att åka i till jobbet stadstrafik samt någon längre sträcka vilka val ska med tycker ni så man blir nöjd?
Då första bilen är en XC60 AWD med VOR paket samt flera paket och uppdateringar på den rullar ju denna mest.
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
CC blir ju något mer pengar, så glöm inte att R-design finns också.
Personligen skulle jag inte välja en standard V40 pga för tamt utseende.
D2 räcker men D3 är lite mer körbar - jag hade dock inte stirrat mig blind på diesel.
av Takido
Tackar ska kolla bensin versioner också men få bilar att provköra ska ut och kolla i helgen. Paket av något slag behövs på den håller jag med om.
Användarvisningsbild
av MartinS
För vår del blev det en cc D2 med stylingkit som komplement till xc60'n. CC mest för att den ser trevligare ut och är 4cm högre. För vår användning (jobbpendling, 3500mil/år) räcker den nya D2'an utmärkt.
av Takido
Kollat lite till i dag lutar åt en V40 CC D3 med momentum vit 707. Klimatpaket, VOC, Delbart drag tonade rutor samt 18 tums hjul vad tror ni. T3 blev dyrare så hoppar över det
Användarvisningsbild
av MartinS
Låter kanon, elframrutan gilllar jag, ett tips. Backkamera är bra, det är sjukt dålig bakåtaikt annars.
av Takido
V40 CC D3 med momentum, teknikpaket, sand metall, Delbart drag, VOC och nya ljusa inredningen blir det nog efter dagens test.
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
Vet inte hur du får T3 att bli dyrare? Erbjudandet Business advanced paketet är det du ska sikta på (där ingår teknikpaket)
CC ser lite naken ut utan tröskeldekor/side scuff plates.
Hade gärna sett en med Luminous sand metallic IRL.
Lycka till!
av Takido
Jag räknade med bränsle samt den sträckan den kommer rulla. Men en T3 är ca 5343 billigare i offerterna vi har men sen slog jag ut det samt tog med bränsle kost.
av Kreensk
Jag förstår inte varför man ska lägga till CC om man "bara" ska använda bilen att pendla med och dessutom har en XC60? Helt onödigt i min värld, en V40 D2 skulle räcka gott och väl. :D
Start stopp

Ja,det gör den..

Förstår dig. Helt outstanding bil, den […]

Ger fel i expansionsventil eller reglerventil n&ar[…]

Hej, mina säkerhetsinställningar till&ar[…]