Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av refbob
Fick hem min nya xc70 i onsdags. En xc70 D4AWD Sport. Är väl i stort nöjd. Men Jag stör mig på att det uppstår ett resonansljud som maler/viner med elak resonans från vad jag uppfattar som framvagnen. Blir ingen större skillnad när jag svänger lite fram över vägen. Men när jag lägger foten på bromsen och bromsar lite lätt så blir det tyst. Igår när det regnade och var blött hörde jag inget. Men på väg hem efter ca 2 mil kom det tillbaka. Och nu hade regnet upphört och det torkade upp. Undrar om det kan ha samband? Är det någon som kan ha en teori vad detta kan vara? Jag upplever inte att det blir någon skillnad när jag byter asfaltstyper. Har en xc70 D4AWD My 13 Summum med 17" däck. Den lider inte alls av denna åkomma. Jag är annars nöjd med det fastare chassit men jag hade nog hellre haft 17". Man känner skarvar och gropar mycket tydligare med 18" som dunsar i däcken. Oljudet i framvagnan försvann av sig själv! Så nu är jag nöjd med min My-16. Motor och kaross käns so man har dragit åt skruvarna ett varv mera mot My-13.
av Gabriel
Kul med ny bil!
Jag har en likadan och har inte hört några tendenser till resonans, tvärtom är det just tystnaden och komforten som jag är mest nöjd med, jag körde en V70 r-design innan.
Jag föreslår att du låter din PST åka med och lyssna så får de fixa det sen.
av refbob
Jag hade tänkt att dem får kolla på den. Men jag tänkte att man ev. kan få lite försprång om någon kände igen sig...

webasto.jpg Verkar gå inaktivera ventilen […]

Mäta MAF sensor

Bytte MAP-sensor idag men förgäves.. P0[…]

Stefans 968

Nya Brembo i fram beställda, va lite meck att[…]

@Lövet , Kanske i den ordningen vi få[…]