Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av hno12
Tjena. Jag har införskaffat en 2 din spelare.
Men problemet är att jag inte vet hur jag ska få loss
det där facket eller avskiljaren som är i mitten. Den verkar sitta fast i ramen? Har tagit kort så ni kan se:

Bild

Någon kunnig som vet hur man ska gå tillväga?
Tack på förhand. Mvh//Emanuel
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Har gjort samma operation på min bil idag. Om det ser ut som på min så ser du två stora hakar om du kikar in i facket, ta en skruvmejsel och bryt försiktigt i dom så lossar facket. Alternativt stick in handen i öppningen efter stereon och tryck in spärrarna till facket.
av hno12
DayDreamer skrev:Har gjort samma operation på min bil idag. Om det ser ut som på min så ser du två stora hakar om du kikar in i facket, ta en skruvmejsel och bryt försiktigt i dom så lossar facket. Alternativt stick in handen i öppningen efter stereon och tryck in spärrarna till facket.
Ok, vart ska dom här hakarna vara? Får lösa det på något sätt. Tack för tipset!
av hno12
DayDreamer skrev:Du ser hakarna när du tittar in i facket :)
Ok, ska kolla upp det efter champions League ikväll haha. Tack för tipsen, jag hör av mig om det blir några konstigheter!
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Ja gör det kan se ifall jag hinner så kan jag ta ett kort på hur facket ser ut på min det kanske skiljer :)
av hno12
Lucif3r skrev:bara köra in händerna och trycka in hakarna, 1 på varje sida, och trycka ut facket. Tar 2½ sekund.
Är exakt samma fack oavsett 850 eller x70.
Ok, antar att hakarna sitter längst in? Är det då på undersidan eller översidan av facket? För jag har spelaren på översta. Men grejen är att understa facket är också ihåligt. Det finns ingen vägg, man kan se sladdarna där bak. Förstår du vad jag menar?
av hno12
Jag satt i bilen och försökte klura ut hur jag skulle få loss facket. Men facket går inte att få loss, den verkar sitta ihop med själva panelen runt om. Frågan är då om man ska försöka såga eller skära loss mittpartiet?

Hej sitter och funderar på att skaffa en xc4[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Ingen framgång med blinkdosan, men ja testad[…]

B230E K-Jetronic 740 till 240

Står det 10° så ska det ställ[…]

Bromsskivor och belägg till 740

Biltema har för 219kr, 262mm: https://www.bil[…]