Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Hej!

har nyligen köpt mig en gammal fin 740 med snart 12000mil på mätaren(knappt inkörd :D ). har börjat serva den lite, bytt oljor stoppat små läckor och fixat bromsarna som var dåliga.
igår så var det bränslefiltret och pumpens tur under förarstolen. inte volvos smartaste uppfinning, rost, ärg och kopplingar som endast finns på månen.

när jag drog ut en av ström kablarna till pumpen så var den helt sönder ärgad, den gick av helt. så jag undrar vart jag får tag på dom?

var jag och min bror som gjorde detta i hans garage och han bor 7 mil från mig. så nu sitter det en förlägnings hylsa och eltejp samt ett buntband. vilket inte kommer hålla speciellt länge, för att inte tala om rosten som kommer hitta dit direkt.

hoppas det finns en bra lösning.

bild på eländet. Bild

det jag behöver är gummit hylsan som ska "ätas" av den öppna hylsan. inuti är det runda hål kontakter som ska på pinnar på bensin pumpen. vill ni ha mer bilder eller något så är det bara fråga.

bor i tullinge i sthlm. så tips på bra volvo återförsäljare vore inte helt fel.

MVH: Adam
Kollar du på bilden så ser du en gummi kant som fäster i plast hylsan. Finns ingen sån på vanliga vad jag vet. Men man kanske kan plocka ur inanmätet av en sådan och stoppa in i den?
Ska till biltema idag och köpa hylsa och se om det går att mecka in i hållaren. Annars blir det skroten efter jobbet imorgon.
Tack så mkt för tippsen!
uppdatering: köpte rundstiftshylsor som nilsO tipsade om men de passade inte alls, därimot om man vände på dom så att hålet där sladdarna ska in sattes på pumpen. sågade av en bit med dremeln så att den skulle passa i gamla gummi hylsan som tyvärr var lite sprucken. försökte laga den med krympslang men då blev den för tjock för att passa i plast hylsan(får lösa det en annan dag).
kröp in under bilen med lödkolven och lödde ihop kablarna, de gamla var svarta av oxidering så jag skrapade bort det värsta med avbitaren. satte givetvis krympslang över lödningen så det förhoppningsvis inte hittar in fukt och förstör allt.

en bild på hur det blev. Bild
White skrev:Undrar om det inte sitter likadana kopplingar till signalhornen?
sprang ut och kollade och det ser så ut. bra o veta då mina horn börjar bli lite slitna, eller om man vill ha en färdig kontakt enkelt på skroten.

Där är något som är tokeri p[…]

Elpriset

Jag har sett hur mycket abonnemangskostnaden till […]

gummilist

Hade tidigare en V60 MY20 under lite mer än e[…]

Däck dimensioner

15 tums 65or har mindre diameter än 17 tums 4[…]