Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av drawman
Du måste göra det varje gång bilen startas, går inte på något annat sätt. Tyvärr! Tyckte själv det var kasst i början, men nu skulle jag inte vilja vara utan det konstigt nog... :roll:
Användarvisningsbild
av sony
duttowisch skrev:Är mer inne på att det sliter så mycket på startmotor etc bara för att stå stilla i några sekunder (ibland).
Jag hatar den också. Jag får huvudvärk varje gång bilen går i gång :evil:
av Henkan
Fortsätt hålla kopplingen nertryckt så stannar inte motorn. Man kan dra åt handbromsen när man lägger ur växeln och kliver av kopplingen, då stannar inte motorn. Gäller problemet möjligen bil med automatlåda, det framgår inte? Det sliter inte på startmotorn, den är konstruerad för att jobba på det här viset.
Henkan skrev:Fortsätt hålla kopplingen nertryckt så stannar inte motorn. Man kan dra åt handbromsen när man lägger ur växeln och kliver av kopplingen, då stannar inte motorn. Gäller problemet möjligen bil med automatlåda, det framgår inte? Det sliter inte på startmotorn, den är konstruerad för att jobba på det här viset.
Lägg i N på automat så stannar inte motorn.
Bilen är en manuell T4. Att det sliter är jag helt hundra på. Visst är den dimensionerad för det men på sikt går kransen sönder. Mazda bensin versioner har annan lösning. Där stannar motorn i ett visst läge, sedan sprutas det in bensin i den cylindern och sedan gnista på det och vipps är motorn igång. En mycket bättre lösning! Samt snabbare och mindre energi.

Startar du kalibreringen efter du bekräftat t[…]

Nej. Har ingen aning om hur man gör det. Bara[…]

Kamremsbyte V70N

Hej. Jag är ny här på forumet, s&a[…]

Hej! På mätarhuset som sitter i bilen f[…]