- tor 07 apr 2016, 08:30
Jag satte på sommardäcken igår och upplevde lite konstiga vibrationer som jag inte kände med vinterdäcken.
Det är lite svårt att beskriva men de känns ungefär som när man har hårdare bussningar i drivlinan. När man accelerera på låga varv så känns en vibration som jag inte hade med vinterdäcken. Det kan även kännas i jämn hastighet och känns då som om man körde på ett lite grovmönstrat däck...
Det känns alltså inte som en vanlig däckobalans, och känns oftast helt normalt...
Däcken har rullat 200mil innan vintern, dock körde inte jag bilen då.
Ganska lösa indicier att gå på men kan någon ha en idé om vad det kan vara, eller är det bara hjärnspöken...?
.
Det är lite svårt att beskriva men de känns ungefär som när man har hårdare bussningar i drivlinan. När man accelerera på låga varv så känns en vibration som jag inte hade med vinterdäcken. Det kan även kännas i jämn hastighet och känns då som om man körde på ett lite grovmönstrat däck...
Det känns alltså inte som en vanlig däckobalans, och känns oftast helt normalt...
Däcken har rullat 200mil innan vintern, dock körde inte jag bilen då.
Ganska lösa indicier att gå på men kan någon ha en idé om vad det kan vara, eller är det bara hjärnspöken...?
.
Denim Blue V60 D3 -20
Vit V60 D3 -19 *såld*
Crystal vit V60 Ocean Race -16 *såld*
Brilliantblå C30 R-design *såld*
Vit V60 D3 -19 *såld*
Crystal vit V60 Ocean Race -16 *såld*
Brilliantblå C30 R-design *såld*