Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kristoferc
Tjenna kom över ett mätarhus med kromringar från en s80-03 till min v70-03 och prova att sätta i det rakt av, allt funkar perfekt förutom att jag får inge ljus vid siffrorna och varv och tank strecken, ljus är det men var ut och testa nu när det var mörkt ute och det lyser inte upp just siffrorna och strecken liksom. Vad beror detta på!? mvh
av volvo244gle
Något problem med ljuskällorna, eller att det nya instrumenthuset inte är kompatibelt med din bil.
Står mer om vad som gäller här: http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... &sk=t&sd=a

Är det kompatibilitetsproblem det hänger på så kanske du kan flytta över kretskortet från ditt original-DIM till det nya med kromringarna. Vet inte vad som skiljer husen åt, mer än att ditt nya kan ha diodbaserad belysning.
av kristoferc
volvo244gle skrev:Något problem med ljuskällorna, eller att det nya instrumenthuset inte är kompatibelt med din bil.
Står mer om vad som gäller här: http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... &sk=t&sd=a

Är det kompatibilitetsproblem det hänger på så kanske du kan flytta över kretskortet från ditt original-DIM till det nya med kromringarna. Vet inte vad som skiljer husen åt, mer än att ditt nya kan ha diodbaserad belysning.
Tack för svar och tipset! Har kollat närmare på huset nu och det är det nyare med led för det är som hål i taket på huset som det verkar sitta led dioder i som ska lysa upp huset. Men varför funkar vissa lampor!? Är vissa lampor i huset inte led då!? Eller har just alla dessa i taket lyckats gått sönder? Sry för tusen frågor! Hehe mvh kristofer
Användarvisningsbild
av greeeken
Du bytte DIM rakt av ?
Och du fick rätt mätarställning? Antagligen hade den då rullat kortare än din bil.
Hade jag varit du hade jag flyttat över kromringarna till ditt original kretskort som nämnts innan.
av kristoferc
greeeken skrev:Du bytte DIM rakt av ?
Och du fick rätt mätarställning? Antagligen hade den då rullat kortare än din bil.
Hade jag varit du hade jag flyttat över kromringarna till ditt original kretskort som nämnts innan.
Ja jag bytte rakt av , men haha så nu att den gått 15,5mil och min gått 15,6mil så reagerade aldrig på det först , så mätarställningen stämmer inte. MEN skruvade isär och kollade om jag skulle kunna flytta över ringar och tavlor till mitt kretskort , men tavlorna i det nya mätarhuset är ju fan inte genomskillniga dom är gjorda i aliminium eller liknande :/.... då kommer det ju inte lysa upp siffrorna/strecken ändå:/ !?
av andersuw
kristoferc skrev:
greeeken skrev:Du bytte DIM rakt av ?
Ja jag bytte rakt av , men haha så nu att den gått 15,5mil och min gått 15,6mil så reagerade aldrig på det först , så mätarställningen stämmer inte. MEN skruvade isär och kollade om jag skulle kunna flytta över ringar och tavlor till mitt kretskort , men tavlorna i det nya mätarhuset är ju fan inte genomskillniga dom är gjorda i aliminium eller liknande :/.... då kommer det ju inte lysa upp siffrorna/strecken ändå:/ !?
Går det inte att flytta över bara kromringarna om det är dem du är ute efter? Vill minnas att kromringar finns (eller åtminstone fanns) att köpa separat, dock ej hos Volvo förstås.

Jag kan inte hjälpa dig i frågan om SIM[…]

XC60 MY27

Är det någon som vet OM / när Vol[…]

https://youtu.be/m7fZPE3Uzb8?si=-pNVMgwnROaySKFY

Kort version, vi har tappat våran 2:a nyckel[…]