Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Gott folk, behöver hjälp!

när jag kör över 100km/h så kommer det ett ljud var jag tror är ifrån fläkten vid fönstret, låter precis som spräck högtalare men det låter även när stereon e avstängd, så måste ha med hastigheten och att ljudet framkommer då, trodde först det var något löv som låg där inne så kikade lite och hittade ett mynt i ena som jag tog bort, men ljudet är kvar... någon som erfarit samma lr bara kan ha en aning om vad det är? försöker lysa men ser då inget mer nu vad det skulle vara som gör att vinden gör så vid den hastigheten... grymt irriterande ljud så hoppas volvokompisarna där ute kan hjälpa mig lösa detta :)

Henke
av knappen11
Det har varit uppe tidigare i tråden. Det är skarven mellan stolpen och framsidoplåten. Testa sätt en tejpbit på skarvarna där, framför backspegeln, så ska det lösa sig.
Användarvisningsbild
av x74
Hade samma problem med min v60 -14 jätte störande visade upp den för Volvo de hörde inte vind bruset när jag själv åkte med och påtala när det var brus :???: !? Vart så störande så jag beställde en ny kärra v60 -16 och den har ensålänge inget vindbrus trots med ögona ses som liknande skarv mellan stolpe och skärm...
av omi
Hejsan,

i början hörde jag också en hel del vindbrus (om det nu är vindbrus i det här fallet) i högre hastigheter. Verkstaden justerade sedan framdörren på förarsidan: Den både hängde något för lågt och drogs inte tillräckligt starkt åt mot bilen. Efter det blev det mycket bättre.
Ena killen på verkstaden tyckte sig inte höra nåt vindburs, men den andra killen märkte direkt när han öppnade dörren att den inte var perfekt monterad.

Hälsningar,
Oliver
ja, en bild skulle vara jäätteuppskattat, ska testa me tejp var jag tror du menar och hoppas på att det löser det. men känns som att det bara låter från ena sidan och inte andra+ borde det inte vara lika på båda sidorna?
Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart

Då kör vi denna en helg. IMG_0544.jpe[…]

Hej, har problem med en reservdelsbil jag för[…]

Du bör nog låsa vevaxel och kamaxlar in[…]

What the Fffff. Thanks you Guys, I really apprecia[…]