Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Persvante
Är inte klassisk röd tillräckligt "premium" till V90? Tycker att färgerna är ganska trista.
På V70 var ju klassisk röd den klart snyggaste färgen, tror även att den skulle vara snygg på V90, men kanske inte på S90.
av Persvante
filippbackvall skrev:Min gissning är att Volvo sparar den töda färgen till R-design. Så är det iaf för xc90.
Så kan det vara.
av Gorban
När Volvo presenterade S90 så nämnde designchefen Thomas Ingenlath flera färger som han sa skulle komma vid lanseringen men alla dessa finns inte i konfiguratorn. Bygger man V90 på den tyska hemsidan så finns där den bruna metallic som man visade i Genève. Den finns inte heller i den svenska konfiguratorn.
av Persvante
Skulle jag köpa en V90 så lutar mitt val på Luminous sand, Osmium grey eller Mussel blue, kanske också Electric silver?
Mörka bilar har jag fått nog av efter att ha ägt en knappt 2 år.
av miw
Gorban skrev:När Volvo presenterade S90 så nämnde designchefen Thomas Ingenlath flera färger som han sa skulle komma vid lanseringen men alla dessa finns inte i konfiguratorn. Bygger man V90 på den tyska hemsidan så finns där den bruna metallic som man visade i Genève. Den finns inte heller i den svenska konfiguratorn.
Hmm... på den tyska hemsidan är den enda bruna som går att konfigurera 'Twilight Bronze', och den går även att lägga på i den svenska konfiguratorn? Så ingen skillnad i färgval vad jag kan se. Den som visades i Genève är däremot inte Twilight Bronze, så återstår väl att se om den färgen introduceras senare.

Ang. röd färg så tycker jag personligen röda bilar är väldigt o-premium, och nåt som får mig tänka på bilar från 90-talet eller så. Fult.
av Gorban
miw skrev:
Gorban skrev:När Volvo presenterade S90 så nämnde designchefen Thomas Ingenlath flera färger som han sa skulle komma vid lanseringen men alla dessa finns inte i konfiguratorn. Bygger man V90 på den tyska hemsidan så finns där den bruna metallic som man visade i Genève. Den finns inte heller i den svenska konfiguratorn.
Hmm... på den tyska hemsidan är den enda bruna som går att konfigurera 'Twilight Bronze', och den går även att lägga på i den svenska konfiguratorn? Så ingen skillnad i färgval vad jag kan se. Den som visades i Genève är däremot inte Twilight Bronze, så återstår väl att se om den färgen introduceras senare.

Ang. röd färg så tycker jag personligen röda bilar är väldigt o-premium, och nåt som får mig tänka på bilar från 90-talet eller så. Fult.
Jag ser att det har förändrat sig på den tyska sidan. Jag var inne på den för någon vecka sedan och då fanns det två bruna färger att välja bland.
Användarvisningsbild
av Volvosmurf
På tal om färger till V90. Vad tycker ni den passar bäst i ?
Har själv lite beslut ångest, vill ha någon ljus färg efter många år med mörka färger. Är lite sugen på att ta vanlig Ice White (tycker XC90 ser stilig ut i den, tyvärr har jag inte sett några bilder på V90 som vit) allternativt köra Bright silver metallic.
av filippb
Volvosmurf skrev:På tal om färger till V90. Vad tycker ni den passar bäst i ?
Har själv lite beslut ångest, vill ha någon ljus färg efter många år med mörka färger. Är lite sugen på att ta vanlig Ice White (tycker XC90 ser stilig ut i den, tyvärr har jag inte sett några bilder på V90 som vit) allternativt köra Bright silver metallic.
Jag har inte heller sett några officiella bilder på v90 i vitt, tyvärr! Det enda jag kan tipsa om är läckta bilder från en verkstad: http://teknikensvarld.se/volvo-v90-avsl ... ad-238515/

Ser inte så spännande ut just på dessa bilder men jag valde vitt ändå, tror den gör sig rätt fin i verkligheten

Ok, tack för svar. Väldigt intressant.[…]

Sensorring bak Volvo V40

..Mailade till den sida du tipsade om. Få[…]

Köpråd XC60 T8 -18/19

Volvias maskinskade täcker till 17000 med m&o[…]

D4 VEA dricker olja

Är det någon som har koll på vad […]