Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1063456
Då var man med 240 igen :D Har kört 940 turbo några år. Hamnade i 240 ägo igen pga flera orsaker. 1. det började bli flera dyrbara fel påp 940in inom en snar framtid. 2. Försäkringen på 240in 112 kr mån. Turbon 500. Sen direkta orsaken jobb med 14 mil pendling varje dag.
Soppa förbrukning 940 med aut= 1.1. 240in 0.8. Dessutom blir 240in snart skattefri.
Så till ämnet. Att hitta en förarstol som är okej idag verkar nära nog omöjligt utan att ha en budget som Bill Gates. Den jag har är fin i tyget och tom värmen funkar. Problemet är att ryggstödet som på dom flesta andra är fruktansvärt snett och insjunket i högersidan. Går det att renovera på något sett?
Fråga nummer 2. Bilen har LH 2.2 då det är en 88a. Den har onödigt hög tomgång. Hur ställer man ned den? Tacksam för svar :)
#1063468
Stolen behöver kanske svetsas, det händer att ramen i spricker. Tomgången sköts av tomgångsmotorn, så kolla efter tjyvluft. Kolla vevhusventilationen, sitter en smal slang på undersidan bakom spjällhuset. Den brukar gå sönder och/eller släppa från insuget. Om du "klämmer ihop" slangen till eller ifrån tomgångsmotorn ska motorn "reagera", i bästa fall stanna. Annars har du tjyvluft

Mvh
Lennart
OM RYSSEN KOMMER

trump.jpg

Ok. Sög med felaktig annons, den är bort[…]

Generator Pv 444

Jag fick höra av en elektriker att man inte s[…]

Från en "kompis" :-D ✅ Du har a[…]