Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tobbed
Hej! Jag har beställt en XC90 D5 Inscription med "metal mesh" panelinlägg. Tyckte att den var clean och snygg och stilren. Jag har dock lite svårt att släppa linear walnut också, det är ett himla fint material. Jag är lite ovan vid trämaterial i en bil, men det är kanske dags att tänka om. Lacken är luminous sand och stolarna i charcoal mörkgrått läder. Vad tycker ni? Vilken är snyggast?
av Gorban
Jag tycker metal mesh ser sportigare ut och passar bra till charcoal. Valnöten passar bättre till de ljusare inredningarna. Det är mindre sport men mer sofistikerat. Jag håller på att beställa en V90 och där blir det Amber/valnöt som kombination.

Ett tips är att titta på olika youtube-klipp där de testar XC90. Då kan du se de olika inredningarna lite bättre och bilda dig en egen uppfattning.
Har kört båda; hade tidigare charcoal med metal mesh men valde nu charcoal och valnöt. Jag tycker att båda fungerar bra. Metal mesh ger som sagt en sportigare känsla medan valnöten känns mjukare och mer sofistikerad, särskilt eftersom den inte är lackad, dvs. matt i tonen.

Finns självklart inget rätt eller fel här eftersom det handlar om personlig smak. Men själv skulle jag inte tveka på valnöten, om du gillar den. Knyter dessutom an lite till den bruna tonen som finns i din lack.
När jag köpte min XC60 ville jag ha alupanel, men när allt annat stämde blev det en bil med Nordic Oak, vilket jag tyckte var sådär innan köpet. Men ända sedan jag köpte den har jag älskar det materialet. Alupanel är så trist tycker jag, trä ger interiören en helt annan levande känsla.
av lirsa
Jag kör charcoal, svart innertak och linear walnut. Grymt stilrent och snyggt. Kan lägga in lite bilder om intresse!
Hade metal till den mörka interiören i D5an. Nu i T8 har jag Amber och valnöt. Jag personligen gillar valnöten betydligt bättre. Mer lyxkänsla!
IMG_2664.jpg
IMG_2664.jpg (216.57 KiB) Visad 1139 gånger
IMG_2364.jpg
IMG_2364.jpg (302.67 KiB) Visad 1151 gånger
Här är en bild jag sett på Swedespeed. Tycker att valnöt och mörk interiör ser ut att passa väldigt bra det med! :D Aluminiumdetaljerna står ut mer med träpanelen med. Ser snyggt ut :-)-)
IMG_20150815_094609053_HDR_zpsg4b25azp.jpg
IMG_20150815_094609053_HDR_zpsg4b25azp.jpg (270.56 KiB) Visad 1191 gånger
Koppling föll i golvet

Tillägg, har funnit lite lite olja på b[…]

Sedan är det så att säkringen klar[…]

Det är en 2013

En kinabil som borde tagits in hit kan man ju ty[…]