Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av snepo
Tiden som visar hur lång tid man har kvar till resmålet.Min är konstig,ex Arlanda-Eskilstuna startar den på 2:10.Sedan gick den ner till 2:06,stod still där länge.Gick upp till 2:08.Sedan till 2:06 igen,där stod den tills vi var hemma.Km räknaren stämmer och räknar ner som den skall.Vad kan det vara för fel?
av andersuw
snepo skrev:Tiden som visar hur lång tid man har kvar till resmålet.Min är konstig,ex Arlanda-Eskilstuna startar den på 2:10.Sedan gick den ner till 2:06,stod still där länge.Gick upp till 2:08.Sedan till 2:06 igen,där stod den tills vi var hemma.Km räknaren stämmer och räknar ner som den skall.Vad kan det vara för fel?
Är du säker på att navigatorn är inställd på att visa förväntad återstående tid (remaining time to arrival, RTA) snarare än förväntad ankomsttid (expected time of arrival, ETA)? Om navigatorn är inställd på det senare bör ju tiden normalt bara variera lite grann medan man kör, och kan både öka och minska beroende på hur fort det går, på ungefär det sätt du observerade.
Användarvisningsbild
av snepo
andersuw skrev:
snepo skrev:Tiden som visar hur lång tid man har kvar till resmålet.Min är konstig,ex Arlanda-Eskilstuna startar den på 2:10.Sedan gick den ner till 2:06,stod still där länge.Gick upp till 2:08.Sedan till 2:06 igen,där stod den tills vi var hemma.Km räknaren stämmer och räknar ner som den skall.Vad kan det vara för fel?
Är du säker på att navigatorn är inställd på att visa förväntad återstående tid (remaining time to arrival, RTA) snarare än förväntad ankomsttid (expected time of arrival, ETA)? Om navigatorn är inställd på det senare bör ju tiden normalt bara variera lite grann medan man kör, och kan både öka och minska beroende på hur fort det går, på ungefär det sätt du observerade.
Okey det kan nog stämma,tror vi var hemma vid två tiden.Såklart det är så.Tack för hjälpen.Då får jag försöka hitta var jag ändrar det.
av andersuw
snepo skrev:Då får jag försöka hitta var jag ändrar det.
Finns en inställning för det. Lite lurigt när man inte vet om det. :D
av andersuw
OK då. Men betyder ju samma sak. :D :D
Användarvisningsbild
av snepo
Jag låter gps:en vara som den är.Tycker det är bra,veta när man är framme.Åker Eskilstuna-Arlanda ca en gång i månaden.Cirka 14 mil.Man kan tjäna 12-13 minuter om man kör lite för fort genom sthlm.Sedan mycket för fort.Men med 1-1,5 dl mer bränsleförbrukning.

Tjenare. Har en 960 1992 med 6-cyl som just nu by[…]

Högt oljud ej från motor

Är det inte ett hjullager som Erik Å ti[…]

Ja du hade ju inga felkoder på 5v signalen s[…]

Ibland går det, oftast inte. Finns ju flera […]