NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av fitur
Vill Du bli av med mugghållaren? Jag har en 2012 Classic som tydligen hade mugghållaren frön början men den fick jag inte som andrahandsköpare. Finns f.ö. i Stockholm.
Användarvisningsbild
av grillchips
Smidigt att köpa oönskade delar av varann men tror inte mugghållaren är så dyr från Volvo. Ebay listar den ny från en återförsäljare i USA för 150kr, så tippar på max 300 här i Sverige. :)
av timebandit
Mugghållaren kostade typ 244sek för ca 1 månad på Bilia. Vet för jag köpte en. Under 250 var det iaf...
av CPM
Nu är mugghållaren väck.Det visade sig att det bara var en insats i förvaringsfacket, Jag bände loss den med en mejsel.

Bäst av allt: facket under var oskadat, och gummijalusiet fanns kvar. Och det kostade inget alls. :D

P.
av CPM
Mini_ice skrev:Gummijalusiet? Menar du "locket" då?
Ja, locket över facket där mugghållaren satt. Det är som en rullradin man drar över. Den typen av "lock" brukar kallas jalusi.

Googlade fram en bild från en V40, och det ser likadant ut med undantag av strömuttaget.
Bild

Finns säkert en kortare rem att köpa. […]

B230fk saknar kraft

Jag tycker inte den verkar stiga med laddtryck hel[…]

…När den femstegade lådan inf[…]

Tack för detektivarbetet, vad gött jag h[…]