Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

av iRobert
Har sökt runt men inte hittat bra info.. Ber om tips på regbesiktning i Göteborgsområdet? Dags för Polestaroptimering nästa vecka och tänkte därefter fixa till pappersbiten tämligen omgående. Har ringt runt och fått lite prisuppgifter - verkar skilja sig ganska påtagligt? Vad är era erfarenheter?

Svensk Bilprovning ville ha 650 SEK för besväret (men ligger tyvärr ute i Aröd), medan Besikta som finns närmare (Argongatan, Mölndal) tar 800. Någon som känner till något annat ställe i krokarna som gör det för en vettig peng? Dekra var oförmögna att ens ge mig en prisuppgift, kändes inte så seriöst..
Användarvisningsbild
av sura56
Jag åkte till Carspect som ligger i samma byggnad som OKQ8 Bäckebol, mest för att dom hade drop-in och jag hade vägen förbi. 750Kr tog dom för en A2A Begr. Reg.bes.
Användarvisningsbild
av Perra83
Registrerade ni er på Polestars hemsida och väntade in intygen?

Är nog tre veckor sedan jag optimerade V60n.
Användarvisningsbild
av sura56
Perra83 skrev:Registrerade ni er på Polestars hemsida och väntade in intygen?

Är nog tre veckor sedan jag optimerade V60n.
Registrerade bilen på Polestar för att få "boxen" med bl.a. emblemet. (kom efer ca 1 vecka)
Intygen skall du få direkt av volvo när du hämtar bilen från optimeringen.
Användarvisningsbild
av Perra83
Hmmm. Ja beställde bilen med Polestar optimering och kartongen med emblemet låg i bilen när ja hämtade ut den. Då åker ja till Rejmes imorgon och ber om ett intyg.

Jag får ingen träff på detta &[…]

Det finns ingenting som ska köras in län[…]

V70 2014 D4 181 hk motorlampa

Jag gjorde precis det jobbet i måndags. Ja, […]

Jag har bytt EGR-ventil och rengjort EGR-kylaren p[…]