Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av frippe87
Hej.

Då behöver man er expertis igen. Idag började bilen låta lite konstigt, vad jag hört är det när man gasar, dock inte jämnt. Jag vet dessvärre inte hur jag ska förklara oljudet, men ungefär som en som slurpande i en tom behållare var det första jag tänkte på. Jag har nog lokaliserat det till generator/kamremsidan. Är det ac kompressorn som sitter under generatorn? Om man kollar på den bredvid remmen så är det fullt med svart klet ser det ut som, är det normalt? Sitter det npgon gummipackning innqnför remskivsn som kan ha smält? Funderar på om det kan vara den som ger oljudet?

Mvh
Användarvisningsbild
av wissel
Vildaste gissningen idag är "nedre slangen på Servoburken, kolla nivån i servobehållaren.... :P
av frippe87
Haha ja, får man inte mer o gå på så är det inte lätt. Nu tänkte jag att jag skulle gå ut för att lyssna, Men inget ljud. Dock misstänker jag ac kompressorn, det svarta kladdet som är längst ut på remskivan är hårt och ej kladdigt, känns mer som en smält packning. Antar att kompressorn kanske gått varm pga dåligt lager? För jag antar att det ej ska vara så.
Hjälpfjäder till koppling

Men dom är Ja nån som vet? Hur n&o[…]

Tycker det hör hemma här och jag tycker […]

För att se dom behöver du lyfta upp, ta […]

Hej, Det har börjat 'surra' från omr&[…]