Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av zebulonm
Tjenare. En liten fråga. Knappen för dimljuset fram lyser inte. Kan man bända ut knappen eller måste man bända ut hela knappsatsen runt den? Eller gör man på annat sätt?
Användarvisningsbild
av G-kraft
zebulonm skrev:Tjenare. En liten fråga. Knappen för dimljuset fram lyser inte. Kan man bända ut knappen eller måste man bända ut hela knappsatsen runt den? Eller gör man på annat sätt?
syftar du på modulen som sitter till vänster om ratten !?
av zebulonm
Japp. Just den menar jag. Vill inte in med en skruvmejsel om det inte är så man skall göra
av Marbas
Ha dörren öppen, på sidan av instrumentpanelen (som täcks av dörren när den är stängd) finns en lucka. Bakom denna lucka finns bla säkringarna för kupén. Om du tar bort luckan kan du komma åt baksidan på modulen som du vill ta bort. I överkanten på modulen sitter två klämmor (eller hur man ska beskriva dem). Pressa ihop dessa eller snarare neråt (går bra med fingrarna) och pressa samtidigt ut modulen. Hur lätt som hellst... Lycka till!

/Marbas
av zebulonm
Fan ni är underbara. Tack så mycket. NU skall jag ut i garaget.
/kenta
Martins S90-98

Då har bilen fått vandra vidare, jag h[…]

Hej, Behöver byta styrservopump (elektrisk) […]

Har i dag haft ett meningslöst samtal med sup[…]

Solenoid b4b

Tack!