Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Dork
Aut halvljus tänds inte vid fuktigt väder eller om det är kyligt. Efter någon mils körning så tänds det av sig själv, Volvo arlandastad hade inga teorier om ev fel utan ville bara boka in tid för felsök. Helljus och positionsljus fungerar som det ska och även bakljuset, så var kan felet vara, var ska jag börja felsöka?

Bilen är en v70n-00 2,5D
av putte62
Detta hände även mig efter kallstart vid blåsigt väder kring 0°C. Kan tillägga att mittkonsolens belysning var svart och att halvljuset inte gick att tända överhuvud taget (baklyse samt parkeringslyse fungerade dock men minns tyvärr inte om det var med brytaren i parkerings- eller halvljusläge). Problemet kvarstod efter omstart av bilen efter 5 minuter, men allt fungerade efter att jag stängt av bilen i ytterligare 5 minuter samt startat om. kan man hoppas på att det är en engångshändelse (trådskaparen "Dork" har ju inte återkommit i ärendet sedan 2006....)?

Ok anledninngen till min fråga var att en av[…]

Youtube-tråden

Kundservice när den är som allra bä[…]

@EbbevonVolvo , Ditt bilpervo ;-) Man får[…]

Jag tror inte det men jag kan ju inte bevisa de[…]