Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Alucinor
Har två tomma knapputrymmen i min CCM. Om jag köper två random knappar för att fylla dessa, kommer dom att lysa (instrumentbelysning) per automatik eller måste dom aktiveras med hjälp av VIDA?

Bild
av Schmoyoho
Jag vill minnas det endast var i P2-bilar du kunde trycka dit en ny knapp och bilen visste vad det var på en gång. Knappens belysningen borde ju fungera oavsett men om knappen fungerar eller inte vet jag inte. Tippar på att den inte fungerar.

Men återkom gärna med dina resultat. Jag har backkamera och en bil utan sensus vilket innebär att antingen har jag kameran alltid avslagen eller så åker den upp varje gång jag lägger i backen, vilket är lite smått tröttsamt med allt surrande. Hade velat lägga kameran på en knapp på något vis. Tog den här skärmdumpen i VIDA om det är ngåon hjälp men minns inte hur jag tänkte gå vidare med det. Typ köpa en knapp och programmera det på något sätt, har för mig det skulle gå.

https://www.dropbox.com/s/dpagyoa518p7f ... a.jpg?dl=0
Användarvisningsbild
av apersson850
Så om jag fattar det här rätt har du nu gjort billigaste möjliga installation av avstånds- och vingelvarning, genom att sätta dit knapparna, fast systemen finns inte i bilen.

Det var också ett sätt... :o
av oldtimersmc
Skönhet uppstår i betraktarens ögon.
Allt som inte skadar ngn är bra!

Vi har haft IF till våra bilar i flera &arin[…]

Har kollat men kan inte se någon kabel som &[…]

Jag gick in genom påfyllning i bakkant n&aum[…]

Vatten I bagagen på S60

Kan vara bakrutan som läcker. Har varit utf&o[…]