Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av lennarte
Det har börjat bli ett förfärligt oljud i bilen, lät som någon dörr (eller bakluckan) var öppen Konstaterade snart att listen som sitter runt takluckan mot taket. Den är fäst i luckan underifrån och jag lyckades "putta upp" den med hjälp av en böjd svetstråd. Sedan verkar dock vara helt "dränkt", genomblöt då de lossnar av sin egen tyngd på halva delen av luckan. Det blev dock så pass mycket bättre att jag kunde konstatera att det var det felet. Hur sitter denna list fast?? Måste man "plocka bort" takluckan för att "fixa det"? Har haft planer att "plocka ner" hela innertaker för att "klä om" med något (ser snart inte bakåt i backspegeln längre), då kommer man kanske åt den listen underifrån. Någon med bra svar?? Det står lite om detta i Hayesboken, ska studera den "mer ingående" när/om det blir aktuellt med tid över till detta... :roll:

Mvh
Lennart
Användarvisningsbild
av lennarte
Kollade på videon i går kväll, det var lite problem med sol när det filmades annars var det Ok. Just det med takluckan var inte med, plötsligt var den bara borta. Får "kolla runt" lite och se vad jag hittar.
Har fått ett lite värre problem nu bara. Säkring 4 och säkring 16 har "smält ihop" med säkringshållaren så den måste bytas. Ska till skroten på fredag (pensionär på fredagar numera) och kolla vad dom har, det borde vara samma på 940. Vet att det skiljer på säkringsplaceringarna före -88, men det borde vara samma några år framåt. Det verkar nämligen vara mer 940 än 740 på skroten.....

Mvh
Lennart
Vårda v90 2025

Sådana skador är vanligt förekomma[…]

Optimering

har labbat med boxar förr i tiden och kan s&a[…]

Byte kylare S60 2.4T automat

Hej! Jag och sonen håller på att byta […]

Samma här dessutom dubbelskrock när det […]