Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av danne_1313
hej jag undrar om dett finns några adapet kablar eller liknande för att montera in ett extra vanligt slutsteg till hu-801 skulle vilja ha lite mer bas i bilen finns det nå dolda menyer i hu-801 har sökt och fått fram svar men länkarna funkar inte
av Frigge
Ett sätt är ju att stoppa i ett vanligt högeffekts steg och plocka signalen från högtalarna. Har så i min V70 i det spelar :-E :lol:
Användarvisningsbild
av CarMan
en 801:a har inget eget slutsteg så det kräver att man har ett slutsteg.
men signalerna från din kablen är väll melbus o inte lågnivå om jag mins rätt ? nån som har koll? jag har ju inge grejor här så jag kan inte kolla.
av danne_1313
ja jag vet att 801 bara har en kanal till centern men jag har ett par tävlingsteg med tillhörande bassar ligger som jag hade i min 740 som jag skulle vilja ha i min t6a
Användarvisningsbild
av CarMan
danne_1313 skrev:ja jag vet att 801 bara har en kanal till centern men jag har ett par tävlingsteg med tillhörande bassar ligger som jag hade i min 740 som jag skulle vilja ha i min t6a
är ju som sagt bara 1:or & 0:or som kommer ur kabeln (detta för att få bäste ljudert) så jag tror det blir svårt med pirat steg.
Användarvisningsbild
av Loner
Det finns adaptrar för att få ut lågnivå i RCA. t.ex MDS och backe har sådana.

Det är analoga utgångar på 801:an

/L
Användarvisningsbild
av CarMan
Loner skrev:Det finns adaptrar för att få ut lågnivå i RCA. t.ex MDS och backe har sådana.

Det är analoga utgångar på 801:an

/L
ja är det analågt i din kabaln så är det ju inga problem
av danne_1313
du menar såna somm man sätter på hög nivå kablarna och som sedan omvandlar den singnalen till lågnivå
Användarvisningsbild
av CarMan
danne_1313 skrev:du menar såna somm man sätter på hög nivå kablarna och som sedan omvandlar den singnalen till lågnivå

denna stereo har ju bara högnevå till centerhögtalaren
av danne_1313
ja men ni får usrsäkta mig är det ingen som kan ge en litten bättre beskrivning på vad det är för pryl jag ska ha tillex en bild eller nåt för nu är jag helt lost

Har D4204T5 samma problem som D4204T14? nån […]

Theo's V60 T5 R-Design 2019

Trevlig bil! Kul ändå att hyfsat l&a[…]

VoC kan vara den sämsta tjänst jag betal[…]

OM RYSSEN KOMMER

Och det spekuleras i om en av Sverige donerad SAA[…]