Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Funk
Jag hämtade ut en ny V40 D3 Summum BE förra veckan och har nu reflekterat över några små grejor jag retar mig på trots att bilen totalt sett är kalas. Jämförelsen är en V40 D2 MY-13 Summum med intropaket jag hade innan..
På den gamla hade jag inte keyless trots att det var en summum så det är en plus på den nya. Och generellt är det mesta samma eller bättre.
Men man har tagit bort följande vilket är irriterande.
1: Belyst växespaksknopp : Det kan man väl egentligen båda ha och mista..
2: Instegshandtag på förarsidan: Handtaget spelar egentligen ingen roll, men det medför att man inte kan montera originaltillbehöret glasögonhållare där, och det är riktigt dumt.
3: Förvaringsfickor på framstolarna: Dom små som satt i framkant på dynan var perfekt till bl.a isskrapan, är nu helt borta..
4: Kylningen till handskfacket är borttagen: Varför ? Det kan inte ha gjort det hela mycket billigare. Till och med frugan gamla Skoda Fabia hade det, och även om man inte använder det varje dag är det kalas..

/Thomas
av john.h
Har inte funderat något över punkt 2 och 4.
Men min MY 16 R-design har både belyst växelknopp och dom små förvaringsfickorna på framkant av stolarna.
Kanske en skillnad mellan summum/r-design?
Funk skrev:Jag hämtade ut en ny V40 D3 Summum BE förra veckan och har nu reflekterat över några små grejor jag retar mig på trots att bilen totalt sett är kalas. Jämförelsen är en V40 D2 MY-13 Summum med intropaket jag hade innan..
På den gamla hade jag inte keyless trots att det var en summum så det är en plus på den nya. Och generellt är det mesta samma eller bättre.
Men man har tagit bort följande vilket är irriterande.
1: Belyst växespaksknopp : Det kan man väl egentligen båda ha och mista..
2: Instegshandtag på förarsidan: Handtaget spelar egentligen ingen roll, men det medför att man inte kan montera originaltillbehöret glasögonhållare där, och det är riktigt dumt.
3: Förvaringsfickor på framstolarna: Dom små som satt i framkant på dynan var perfekt till bl.a isskrapan, är nu helt borta..
4: Kylningen till handskfacket är borttagen: Varför ? Det kan inte ha gjort det hela mycket billigare. Till och med frugan gamla Skoda Fabia hade det, och även om man inte använder det varje dag är det kalas..

/Thomas
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
Men wtf, det borde kännas som någon inte byggt färdigt din bil. (då du har en att jämföra med)
Användarvisningsbild
av Funk
XC90_Executive skrev:Va konstigt. Jag har en MY16 T5 Carbon Edition. Har belyst växelspaksknopp (automat) och förvaringsfickor på framstolarna.
Han som lämnade ut bilen trodde att R-design fortfarande hade fickorna (Carbon bygger ju på R)
Kylningen i handskfacket utgick tydligen efter jag beställt bilen, men innan den byggts..
Knoppen har tydligen utgått på manuellt växlade bilar. Det är egentligen inget jag måste ha, men....
Värst är det med instegshandtaget, det finns ju ingen annan riktigt bra plats till solglasögonen.

/Thomas
av john.h
Fast jag har en manuell och bilen e bara 2veckor gammal,så det måste har varit väldigt nyligen belysningen utgick...
Funk skrev:
XC90_Executive skrev:Va konstigt. Jag har en MY16 T5 Carbon Edition. Har belyst växelspaksknopp (automat) och förvaringsfickor på framstolarna.
Han som lämnade ut bilen trodde att R-design fortfarande hade fickorna (Carbon bygger ju på R)
Kylningen i handskfacket utgick tydligen efter jag beställt bilen, men innan den byggts..
Knoppen har tydligen utgått på manuellt växlade bilar. Det är egentligen inget jag måste ha, men....
Värst är det med instegshandtaget, det finns ju ingen annan riktigt bra plats till solglasögonen.

/Thomas
av Tjocken
Funk skrev:

/Thomas
Förstår inte riktigt, ta bort handtaget och sätt dit glasögonhållare?
Om du inte har handtaget, då är det väl bara att pilla bort täckbrickorna och sätta dit glasögonhållare? Eller har du det bara helt slätt där?
Användarvisningsbild
av MartinS
Jag saknar fickan i framkant massor, och då har jag bara hunnit köra 200mil..

Problem med igensatt sotfilter . . . hmmm . . . . […]

Volvo som inte startar.

Hej Har en 245 årsmodell 90 som plötsli[…]

jag startar bilen. står stlla när jag g[…]

V90 Meka själv

Det är väl inga konstigheter med dessa,h[…]