- tor 14 jan 2016, 22:28
Hej, min högra halvljuslampa lyser ej och alla positions ljus samt helljusen lyser hela tiden( går ej att stänga av dem, det enda som händer med helljuset är att det blir svagare) Testade byta halvljus lampan, då funka helljusen att stänga av och sätta på, men tre dagar senare dog lampan igen(den är fort hel, testat byta ut den mot 3 andra.. utan framgång) och helljuset började lysa på heltid igen.
Fast tändningen är av så får positionsljusen och helljusen ström.. Men när jag plockar ur ABS (huvudsäkring) så slocknar ljusen. Men så fort jag vrider på tändningen så går ljusen igång igen.
Dessutom lyser ABS & bromslampa på instrumentpanelen..
Har testat byta CEM-box, ljusbrytare, säkringar, relän, även ABS givare som felkoden gav(utan resultat) också kollat alla jordningar jag hittat..
Hur gör jag nu? D:
Mvh. Jonathan
Fast tändningen är av så får positionsljusen och helljusen ström.. Men när jag plockar ur ABS (huvudsäkring) så slocknar ljusen. Men så fort jag vrider på tändningen så går ljusen igång igen.
Dessutom lyser ABS & bromslampa på instrumentpanelen..
Har testat byta CEM-box, ljusbrytare, säkringar, relän, även ABS givare som felkoden gav(utan resultat) också kollat alla jordningar jag hittat..
Hur gör jag nu? D:
Mvh. Jonathan