Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av danlse
Hej,

Förra veckan ramlade höger spegelglas av på motorvägen så nu har jag beställt ett nytt.

Någon som har en beskrivning av hur man byter glaset på en XC90 -07?

Tack

Mvh

Dan
Användarvisningsbild
av wissel
Jag har bytt på min fast det är ju 2003a. Vet inte om det är på samma sätt....
Vinkla glaset så mycket du kan inåt, ta tag i glasets ytterkant med tum o pekfinger,
dra sakta bakåt samtidigt som du vinklar glaset lite utåt, då snäpper det loss.
av danlse
wissel skrev:Jag har bytt på min fast det är ju 2003a. Vet inte om det är på samma sätt....
Vinkla glaset så mycket du kan inåt, ta tag i glasets ytterkant med tum o pekfinger,
dra sakta bakåt samtidigt som du vinklar glaset lite utåt, då snäpper det loss.
Tack!!
av OS74
Hej,

Jag har lite problem med XC90 backspegeln som blivit delvis knäckt på vänster fram. Jag kan inte lista ut hur glaset ska snäppa loss och det liknar inte senare modeller.

Backspegeln är elstyrd och infällbar. Motormekanismen är delvis skadad, därav att jag vill ta bort glaset för att kontrollera / byta motordelen.

Snabb hjälp emottages mycket tacksamt, då jag är på landet med begränsade verktyg och måste köra hem imorgon.
Om någon kan snabbsaxa en beskrivning och bifoga skulle jag vara evigt tacksam!

Se bilder nedan, backspegeln är nedåti bild. vänster är ut från bilen. Det som ser ut som snäppfäste i höger- och vänsterkant på motorns infästning i spegelramen.

Mvh
O
image1 (5).JPG
image1 (5).JPG (34.66 KiB) Visad 1081 gånger
VCM-epidemi, VOC - service krävs

Jag har inte hört något speciellt i Sve[…]

Kolvringar etc b4b

Dom kom ut,skall det inte vara låsbricker ti[…]

Däckdimension Volvo v90 2025

På min gamla hade jag 17 vinter och 22 somma[…]

Har du provtryckt motorn?