Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Cheezuz
Hej. Av någon anledning startar inte bilen. Det händer inget när jag vrider på nyckeln, det tänds inte ens en lampa i instrumentpanelen. Har nyligen köp ett nytt batteri och har provat laddar det men det verkar som att det knappt går att laddda.
Någon som har nån ide?
av roh66
Hej Cheezuz!
Laddar du batteriet när det står i bilen eller tar du ut batteriet?
Jag tänker att det kanske är dålig kontakt på nån av batteripolskorna.

MVH.R.
Användarvisningsbild
av lennarte
En enkel (billig) voltmätare så kan du enkelt se om det är ström i batteriet. Att det nya "inte går att ladda" kan ju betyda att det är fulladdat och att felet är i bilen. Om du kollar på + polen på batteriet så sitter det en grov kabel som går till startmotorn, men (på 740 i alla fall) går det även en eller fler (beroende på utrustning) klenare (ändå ganska grova) röda kablar som löper längs innerskärmen. Någon av dom går in till höger A-stolpe i närheten av bränsleboxen till en "kopplingsplint" där delar det sig och en del går till tänd.låset och den andra går till elcentralen. Om den kabeln/kablarna ärgar av vid batteriet (inte ovanligt) så blir en stor del av bilen strömlös.

Mvh
Lennart
Flexrör till B5254T2 (2,5T)?

Har grovt läckage nånstans i flexrö[…]

Optimering

Jävligt kreativt att kalla en signal-maniplul[…]

text Du har helt rätt. Ha en trevlig helg[…]

V60 T4F ryckig gång och klen.

Jag har en V70 med samma problem. Pendlar mellan 1[…]