Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

I samband med bilbyte håller jag just på att se över den utrustning jag har i skuffen under golvluckan. På min V70 T5 -02 har jag haft nödhjul plus en fotpump i den händelse nödhjulet visar sig dåligt pumpat eller jag får pyspunka på något annat hjul. I min V70 D4 -15 fanns bara däcklagningskit när jag köpte den men jag har nu monterat in ett nödhjul också. Frågan är hur man bör tänka rörande pumputrustningen. Funkar den kompressor som följer med Volvos däcklagningskit som ren pump, utan att man monterar på någon burk med däcklagningsvätska? Eller bör man ha en särskild pump av något slag om det bara är luft man vill ha in i däcket?
Senast redigerad av 1 andersuw, redigerad totalt 0 gånger.
III skrev:Vet ej om vi har samma pump eller om det ens finns olika men jag har använt den som ren pump. Fungerar perfekt. Kanske inte snabbast men pumpa ett tomt däck gör den utan problem.
Låter lovande. Vilken modell och årsmodell har du på bilen (och därmed däcklagningskitet)? Vad jag behöver är bara en pump som kan användas i nödläge, när inget annat finns att tillgå. Att det inte går på nolltid att få rätt tryck i däcket är av mindre betydelse.
III skrev:bilen är en -14. Tror det stod Continental på kompressorn. Har för mig jag såg ett lock ska skruvas bort och sen skruva dit däcklagningsmassabehållaren. Med locket på funkar den som kompressor.
Utmärkt! Såvitt jag kan se är det samma sats från Continental 2014 och 2015 (och kanske ett antal år bakåt i tiden också). Skönt att slippa släpa på ännu en pryttel. :D

Uppdaterat till mjukvaruversion 3.7.0 och mär[…]

Larm går v70 -07

Hej,har en v70 2,5T -07 som larmet börjat g&a[…]

Substral Mniazek funkar bra på gräsmatt[…]

Det är ju lätt att testa om inte annat, […]