Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av ultra
Hej,på min 740 90årsmodell funkar inte ciggarettändarsrutaget.Det finns inte ström fram till uttaget.Jag följde kablarna och dom gick längs med förarsätet och bakåt.vart går dom?Någon som har en enkel lösning på detta problem?
Användarvisningsbild
av lennarte
ultra skrev:Jag följde kablarna och dom gick längs med förarsätet och bakåt.vart går dom?
Då följer du fel kabel eller har någon kopplat om. På min (740 -88B) sitter det en rosa (tror jag det var) kabel från cigg.uttaget och rakt ner i elcentralen till ett stift som sitter på "tändningssidan" Jag kopplade nämligen om det på min för ett år sedan då jag ville ha batteriström till telefonen, använder den som trippmätare sedan väg och trippmätaren slutade fungera för något år sedan.

Mvh
Lennart
av ultra
Ok,men kan man dra stiftet på höljet till jord och mittenstiftet till ett ställe där jag har ström när tändningen slås på och sen funkar det,är det nå speciellt man ska tänka på.
av Rådlös
Du skall tänka på att det skall vara säkrat också. Det blir den ju i och för sig om du hittar rätt kabel från säkringsdosan och kopplar på den. 8 Ampere brukar det vara. Men kolla upp detta först.
Flexrör till B5254T2 (2,5T)?

Har grovt läckage nånstans i flexrö[…]

Optimering

Jävligt kreativt att kalla en signal-maniplul[…]

text Du har helt rätt. Ha en trevlig helg[…]

V60 T4F ryckig gång och klen.

Jag har en V70 med samma problem. Pendlar mellan 1[…]