Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av LasseL
Hej!

Igår gjorde jag en kraftig inbromnsning, och under bråkdelen av en sekund kom det upp en röd varningstext.
Jag han bara läsa "Kylv" innan den försvann, men jag antar att det var ngt om kylvätska.
Har inte sett det sedan dess.

Någon som upplevt ngt liknande?
av least
svergie2 skrev:Köp en liter färdigblandad glykol för typ 40 spänn på den lokala macken och fyll så att nivån ligger mellan min och max. Att bara fylla på vatten är en dålig idé.
1 dl vatten i ett kylsystem på 7 liter spelar ingen som helst roll.
Dessutom slipper man risken att man råkar bland två glykoler som inte passar ihop.
least skrev:
svergie2 skrev:Köp en liter färdigblandad glykol för typ 40 spänn på den lokala macken och fyll så att nivån ligger mellan min och max. Att bara fylla på vatten är en dålig idé.
1 dl vatten i ett kylsystem på 7 liter spelar ingen som helst roll.
Dessutom slipper man risken att man råkar bland två glykoler som inte passar ihop.
Nej, det har du rätt i.
Tack för alla svar. Jag ska in på service snart, så jag ska säga till att de kollar nivån.

Men är det någon som sett detta förr vid inbromsning?
av least
LasseL skrev:Tack för alla svar. Jag ska in på service snart, så jag ska säga till att de kollar nivån.

Men är det någon som sett detta förr vid inbromsning?
Vid service kontrolleras nivå på vätskor som standard,iaf om man gör service enligt program.
Jodå, jag har råkat ut för detta flera gånger på sistone på min V70 VEA -14. Först strax efter 6000-mila service. Åkte förbi Volvo som fyllde på lite. Strax efter var jag inne för byte av EGR-ventil. Lampan började lysa konstant 10 mil senare. Valde att ringa assistans och bilen in på verkstan för trycktest. Allt var OK sa man. 2-3 dar senare började lampan blinka till vid inbromsning etc. Fyllde på själv i väntan på nytt verkstadsbesök och nytt trycktest. Inget fel funnet nu heller.
Nu håller jag tummarna för att lampan lyst för sista gången...

Pratade precis med Finnvedens (Volvo). Dom sa att […]

Nu är jag inne på min andra lån[…]

Läste på Facebook att erbjudandet skul[…]

Två olika bränslefilter till v50?

I VIDA så finns det två olika part num[…]