NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Filtens
Hej,

Jag har en v50 1,8f års-09 och var ute och körde när plötsligt bränslelampan tändes och i samband med det kom "motorsystem service snarast" upp. Bilen tappade nästintill all kraft så jag stannade och startade om och då var allt som vanligt igen..

Någon som har koll på vad det kan vara?
Tacksam för svar!
Mvg
Fredrik
Nej! Ingen har koll på en sådan kortfattad beskrivning, tyvärr. Du har ett OBD2-uttag. Där kan man med speciell utrustning möjligen läsa ut eventuella felkoder. För en vanlig medelbilsvensson kan det vara dyrt och krångligt om man skall få några klara besked. Men dom flesta bilverkstäder har utrustning och kunnande för att läsa ut felet och att åtgärda det.
Har du garanti kvar på bilen? Vilken årsmodell är det? Den så kallade Utsläppsgarantin gäller i fem år. Eller 8 000 mil. Det som infaller först. Jag är inte tvärsäker på att det är 8 000 mil, jag kan minnas fel, men andra här på forumet vet detta.

Alltså: Kontakta en Volvoverkstad i första hand. Dom har utrustning för att kunna hjälpa dig.
Det där hände mig en gång för några år sen, likadant objekt men en 2008, det har aldrig dykt upp igen efter det.
Elpriset

Har för en gångs skull varit en del lit[…]

Injektorer

Frågan är om man verkligen behöver[…]

Byta dörrfjäder duett 62

Har du fått dit fjädern? Hur gjorde du?