- ons 04 nov 2015, 22:33
Hej! Har en volvo v40 2.0 från 96. Den har gått lite ryckigt ibland när det regnat eller när den stått oanvänd i några dagar, men inte så att det varit nåt större problem. Men igår hände nåt nytt och betydligt mer problematiskt. Jag var ute å körde utan problem, åkte hem, var hemma ca 30 min, sen gick jag ut å skulle ta bilen igen, när jag startade fattade jag att nått var fel, motorn gick riktigt trögt, skakade och lät som en gräsklippare ungefär, fast högre då. Körde en bit, det gick trögt, det luktade bränt gummi och extra mycket avgaser.
idag testade jag den igen å den startade och gick fint som vanligt, tog en tur och drog å handlade, när jag kom ut från affären var problemet tillbaka, körde hem ca 3 km. när jag parkerat kollade jag under bilen och såg att katalysatorn glödde i ena änden. Nån som vet vad detta kan bero på? Är det helt idiotiskt att ens köra en meter när bilen beter sig såhär?
idag testade jag den igen å den startade och gick fint som vanligt, tog en tur och drog å handlade, när jag kom ut från affären var problemet tillbaka, körde hem ca 3 km. när jag parkerat kollade jag under bilen och såg att katalysatorn glödde i ena änden. Nån som vet vad detta kan bero på? Är det helt idiotiskt att ens köra en meter när bilen beter sig såhär?